Volumul comerțului cu amănuntul în Uniunea Europeană a scăzut în martie cu 10%, comparativ cu luna precedentă, și cu 8% față de perioada similară din 2019, pe fondul restricțiilor introduse pentru a opri răspândirea pandemiei de coronavirus (COVID-19), arată datele publicate miercuri de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).
Declinul a continuat în aprilie, când volumul comerțului cu amănuntul în blocul comunitar a scăzut cu 11%, comparativ cu luna precedentă, și cu 18% față de perioada similară din 2019, scrie Agerpres.
Cel mai semnificativ recul s-a înregistrat la produse textile, încălțăminte și produse din piele (minus 54% în martie și minus 21% în aprilie), în schimb au crescut vânzările supermarketurilor.
În UE, vânzările de alimente, băuturi și tutun au urcat cu 5% în martie, un avans mai important decât creșterea medie, de aproximativ 0,2%. În schimb, în aprilie, vânzările de alimente, băuturi și tutun s-au redus cu 6%.
Vânzările de produse non-alimentare, excluzând combustibilii auto, au scăzut cu 20% în martie și cu 15% în aprilie, ambele comparativ cu luna precedentă. Vânzările de produse farmaceutice și cosmetice au crescut cu 1% în martie și au coborât cu 9% în aprilie.
Achizițiile de produse electrice și mobilă au scăzut cu 24% în martie și cu 7% în aprilie, în timp ce vânzările de computere, cărți și produse similare s-au diminuat cu 27% în martie și cu 4% în aprilie.
Vânzările de combustibili auto au scăzut cu 24% în martie și cu 25% în aprilie.