Producătorii americani de alimente ambalate au decis să cheltuie mai mult pentru a-și face stocuri de materii prime, precum ovăz sau zahăr, în ideea de a putea să mențină producția în cazul în care liniile de aprovizionare vor fi perturbate sau importurile vor fi oprite, informează Bloomberg.
Grupul Campbell Soup Co., producătorul biscuiților Goldfish și al supelor instant Pacific, a început să cumpere mai multe ingrediente în contextul în care a crescut cererea pentru alimente ce pot fi depozitate în cămară, scrie Agerpres. De asemenea, TJ McIntyre, directorul general de la Bobo's, un producător de batoane proteice și produse de patiserie, a confirmat și el că firma a început să își facă stocuri de ovăz, zahăr și ulei de palmier.
Aceasta reprezintă însă o modificarea a strategiei pentru producătorii de alimente, care timp de mai mulți ani au urmat o politică de tip "just-in-time" (-fix la timp-n.r.) în ideea de a-și reduce costurile de depozitare. De asemenea, scoate în evidență lecțiile învățate de companii de pe urma pandemiei de coronavirus, care a perturbat lanțurile de aprovizionare și a provocat îngrijorări cu privire la lipsa unor ingrediente.
Analistul băncii Credit Suisse, Robert Moskow, spune că producătorii de alimente au decis să cumpere mai multe materii prime pentru a fi siguri că pot face față cererii venite de la retaileri, ale căror stocuri de produse au scăzut.