Vânzările Coca-Cola HBC în România au scăzut cu 9% anul trecut, afectate de restricțiile impuse pe fondul pandemiei.
Al doilea mare îmbuteliator Coca-Cola a raportat un volum al vânzărilor de 185,5 milioane de navete pe piața românească în 2020, față de 203,5 milioane de navete vândute în 2019.
“Volumele în România s-au redus cu 8,9%, în condițiile în care țara a cunoscut o perioadă lungă de restricții legate de COVID-19, care s-a extins și în a doua jumătate a anului”, arată compania.
CITEȘTE ȘI Interviu: Ren Zhengfei după ceremonia de deschidere a Laboratorului de Inovație Minieră Inteligentă din TaiyuanRomânia a rămas a treia mare piață emergentă pentru Coca-Cola HBC, după Rusia și Nigeria. În total, vânzările pe piețele emergente s-au redus cu 1,8% anul trecut, la 1,18 miliarde de navete.
Veniturile din vânzări au scăzut cu 11,7%, de la 3,15 miliarde de euro la 2,78 miliarde de euro, în timp ce profitul operațional pe aceste piețe a crescut cu 6%, la 360,4 milioane de euro.
Segmentul piețelor emergente include Armenia, Belarus, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Republica Moldova, România, Rusia, Muntenegru, Nigeria, Serbia (inclusiv Republica Kosovo) și Ucraina.
La nivelul întregului grup, vânzările Coca-Cola HBC au scăzut cu 5,7% anul trecut, până la 2,13 miliarde de navete. Veniturile nete din vânzări s-au redus cu aproape 13%, de 7,02 miliarde de euro la 6,13 miliarde de euro.
CITEȘTE ȘI FOTO Noi experiențe pentru bucureșteni la AFI CotroceniÎmbuteliatorul Coca-Cola a obținut un profit net de 415 milioane de euro, față de un câștig de 487,5 milioane de euro în 2019.
Coca-Cola HBC este cea mai mare companie din industria băuturilor răcoritoare din România și doua cea mai mare din industria bunurilor de larg consum (FMCG). Compania deține trei fabrici pe piața locală, la Ploiești, Timișoara și Vatra Dornei, precum și o rețea de 14 centre de distribuție.