Fashion Days, cel mai mare retailer online de modă din România, parte a grupului eMAG, a avut anul trecut, pe piața locală, venituri nete de 510 milioane lei (105,4 milioane euro), în creștere cu peste 60% față de 2019, și vrea să devină în următorii trei ani liderul întregii pieței locale de profil, împreună cu eMAG Fashion, depășind grupurile Inditex (Zara) și H&M, conform datelor transmise Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Anul trecut, pe fondul creșterii mari a cererii pentru comenzile online de haine, determinată de închiderea mall-urilor și reticența consumatorilor de a cumpăra din magazinele fizice, urmare a pandemiei COVID, Fashion Days a avut venituri nete, fără TVA, de 710 milioane lei pe cele trei piețe în care activează, România, Bulgaria și Ungaria. Din suma totală, României îi revin 510 milioane lei, sau 105,4 milioane euro la cursul mediu al BNR.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În 2019, Fashion Days a avut afaceri de peste 325 milioane lei, în creștere cu 30% față de 2018, iar în ultimul semestru al acelui an a trecut pentru prima dată pe profit.
Luna trecută a fost anunțat că volumul comerțului electronic a crescut cu 40,8% în 2020 în România, comparativ cu un procent de doar 14% așteptat, iar cota de piață a comerțului online de modă a crescut de la 19% la 29,5%. O creștere uriașă, care se întâmpla în mod normal în decursul a doi ani, dar pe care pandemia Covid-19 a accelerat-o foarte mult.
„În același timp, Fashion Days România cu eMAG Fashion fac, împreună, peste 690 milioane lei și ca atare, cel puțin de la începutul pandemiei, grupul nostru (Dante, care deține eMAG și Fashion Days - n.r.) este în acest moment pe locul 3 pe întreaga piață de fashion din țară, dupa Inditex și H&M, cu o dublare de cotă de piață în 2020 față de 2019”, a declarat pentru Profit.ro Robert Berza, General Manager Fashion Days.
CITEȘTE ȘI Soluțiile inteligente de video colaborare: o nouă dimensiune pentru creșterea productivității în mediul de lucru hibridProfit.ro a anunțat recent că vânzările retailerului suedez de haine și accesorii H&M în România au scăzut cu o cincime în anul fiscal 2020, în contextul în care restricțiile impuse pe fondul pandemiei au afectat puternic compania, în special în prima parte a anului, când majoritatea magazinelor au fost închise. Cele 57 de magazine H&M de pe piața locală au raportat vânzări nete agreate de 2,116 miliarde de coroane suedeze (209,25 milioane euro) în perioada decembrie 2019-noiembrie 2020, cu 20% mai mici comparativ cu vânzări de 2,64 miliarde de coroane în anul fiscal anterior. La rândul său, Inditex a informat că a înregistrat, la nivel global, un declin de 14% al vânzărilor în perioada august - octombrie 2020, iar în vară a bifat prima pierdere trimestrială din istorie.
Fondată în 2009 de către antreprenori elvețieni, compania Fashion Days este, din 2015, parte a grupului eMAG. eMAG este administrat de Dante International, acționarii companiei fiind grupul sud-african Naspers și omul de afaceri Iulian Stanciu, cu o participație sub 20%.
Dacă Fashion Days a crescut anul trecut cu peste 60% în România, în cazul diviziei eMAG Fashion avansul a fost cu puțin sub 60%.
CITEȘTE ȘI Lumea clocotește. Ce șanse are programul noului Guvern să fie respectat?Fashion Days și-a atins anul trecut obiectivul de a deveni profitabil la nivel de grup (România+Bulgaria+Ungaria) și se axează în perioada următoare, pe de o parte, pe o creștere semnificativ mai mare față de cea a pieței, iar pe de altă parte pe atingerea unei profitabilități de 7% din venituri în actualul ciclu de dezvoltare de trei ani.
Acum, grupul Dante și-a propus să devină în 2024, prin Fashion Days și eMAG Fashion, liderul pieței de fashion din România, într-un sistem în care și eMAG să fie jucător extrem de puternic pe această nișă, nu doar Fashion Days.
Pentru 2021, bugetele prevăd o creștere de peste 30% pentru Fashion Days în România și de circa 80% pentru eMAG Fashion. Berza este optimist și se așteaptă ca întreaga piață locală să aibă un plus de 15-20% pe ansamblul anului, în condițiile în care, până în septembrie, COVID-ul va continua să domine obiceiurile de consum și mișcările din piață, iar din toamnă situația va reveni, în linii mari, la cea de dinaintea începerii pandemiei.
CITEȘTE ȘI INTERVIU Aurel Nețin, despre premium în business“Este foarte dificil de forecastat acest an, pentru că depinde enorm nu doar de răspunsul României la COVID - programul de vaccinare, tratamente, limitări de mobilitate date de posibile lockdowns -, ci și de ce se întâmplă în Europa sau China, de unde ne vine aproape toată marfa. Pe de o parte, McKinsey, de exemplu, spune că piața globală de fashion o să scadă în continuare (-11%), pe de altă parte Euromonitor estimează o creștere (+17%). Problema este că, între aceste tipuri de estimări, există 28% variație, ceea ce doar la nivel de piață de fashion din România înseamnă în jur de 1 miliard de euro”, completază directorul Fashion Days.
În ceea ce privește dezvoltarea regională a companiei, Fashion Days va încerca în acest an să-și dezvolte businessul în Ungaria, o eventuală extindere în regiune fiind posibilă în 2022.
Pandemia COVID a adus schimbări majore în comportamentul de consum al românilor, astfel că dacă întreaga piață de fashion a scăzut anul trecut cu circa 25%, vânzările online au avut o creștere de peste 40%.