Coca-Cola a preluat producătorul de băuturi pentru sportivi Bodyarmor, pentru 5,6 miliarde de dolari, cea mai mare achiziție a unui brand efectuată vreodată de companie, transmite Reuters.
În 2018, gigantul producător de băuturi a cumpărat o participație de 15% la Bodyarmor, devenind al doilea mare acționar al acestei companii. La momentul respectiv, jucătorul de baschet Kobe Bryant este al treila mare acționar al Bodyarmor, după o investiție făcută în 2013, la doi ani de la înființarea acesteia, scrie News.ro.
Entitatea care deține averea defunctului star al NBA va primi circa 400 de milioane de dolari din această vânzare, potrivit Wall Street Journal.
Acordul de preluare a restului de 85% din acțiunile Bodyarmor nu este cu totul neașteptat. Coca-Cola a anunțat prima oară în februarie că intenționează să cumpere o participație de control la Bodyarmor în acest an, într-un document depus la Comisia Federală pentru Comerț.
Deținerea Bodyarmor ajută Coca-Cola să câștige cotă de piață în categoria băuturilor pentru sport, deși Gatorade de la PepsiCo este de departe liderul de piață, cu o cotă de piață de aproximativ 70%.
Prezentându-se ca o băutură sportivă mai sănătoasă, Bodyarmor a depășit Coca-Cola Powerade pentru a deveni al doilea cel mai mare jucător din categorie.
Potrivit Coke, vânzările cu amănuntul ale mărcii de băuturi pentru sport sunt așteptate să depășească în acest an 1,4 miliarde de dolari, în creștere cu aproximativ 50% în acest an.
Ca parte a acordului, co-fondatorul Bodyarmor, Mike Repole, va colabora la portofoliul de băuturi necarbonatate ale companiei.
Repole a fondat, de asemenea, Vitaminwater, Smartwater și Energy Brands, toate acestea fiind acum deținute de Coke.
CITEȘTE ȘI Cum atragi clienți prin intermediul platformelor de socializareRepole și președintele BodyArmor, Brent Hastie, vor rămâne, de asemenea, pentru a ajuta Bodyarmor în încercarea de a depăși Gatorade.
”După ce am vorbit cu [Președintele și CEO James Quincey], l-am întrebat dacă aș putea fi președintele consiliului. Cred că m-a oprit după aceea”, a declarat Repole pentru CNBC.
Acțiunile Coca-Cola au crescut cu 2% în acest an, dându-i o valoare de piață de 242 de miliarde de dolari.