Vânzările Carrefour în România au scăzut în primul trimestru, după un avans ușor înregistrat în ultimele trei luni ale anului trecut, însă grupul francez susține că a supraperformat pieței, pe fondul vânzărilor robuste din hipermarketuri și din online, segmente pe care își afirmă poziția dominantă.
Retailerul francez a raportat vânzări de 540 milioane de euro (TVA inclus) pe piața românească în perioada ianurie-martie, în scădere cu 1,8% în termeni comparabili față de același interval din 2020. Incluzând impactul variației prețurilor la carburanți și efectele de calendar, vânzările au coborât cu 3,7%.
“Carrefour a depășit performanța la nivelul pieței, mulțumită impulsului puternic dat de hipermarketuri și de comerțul electronic, unde Carrefour își afirmă poziția de lider”, spune însă compania.
În trimestrul precedent, vânzările Carrefour pe piața românească au crescut cu 1,6% în termeni comparabili raportat la perioada similară din 2019, până la 656 milioane de euro.
Pe întreg anul 2020, Carrefour și-a majorat cu 2,1% vânzările din România, la 2,33 miliarde de euro.
La nivel internațional, Carrefour a obținut vânzări de 18,56 miliarde de euro în primul trimestru din acest an, în urcare cu 4,2% comparativ cu intervalul similar din 2020. Vânzările au fost susținute de creșteri puternice pe piețele din Franța, Brazilia și Belgia.
CITEȘTE ȘI Cum s-a schimbat mediul de afaceri din România în ultimii 30 de ani: O istorie povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (I)Grupul francez a anunțat că va răscumpăra de la investitori un pachet de până la 500 de acțiuni, reprezentând 4% din capitalul social, prima astfel de operațiune din ultima decadă.
Carrefour operează o rețea de peste 11.400 de magazine în Europa, din care jumătate în Franța, fiind cel mai mare retailer din sectorul alimentar de pe continent și al doilea din lume, cu 13.595 de magazine la finele lunii martie.
În România, rețeaua Carrefour cuprinde 367 de magazine, inclusiv 41 hipermarketuri și 195 supermarketuri.