Grupul francez Carrefour, cel mai mare retailer din Europa și al doilea mare jucător de profil la nivel global, și-a majorat vânzările din România la aproape 2,25 miliarde de euro în 2019.
Vânzările de pe piața locală (TVA inclus) au crescut cu 3,6% în termeni comparabili, până la 2,246 miliarde de euro, după un avans de 4,3% în 2018.
În pofida ritmului de creștere mai lent, România a rămas a cincea mare piață europeană pentru grup, după Franța, Spania, Italia și Belgia și înaintea Poloniei, unde Carrefour are o prezență mai mult decât dublă, cu o rețea de 900 de magazine.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În trimestrul al patrulea, retailerul francez a raportat vânzări de 633 milioane de euro în România, în creștere cu 4,5% în termeni comparabili (excluzând impactul variației de preț la carburanți și efectele de calendar).
La finele anului trecut, rețeaua Carrefour din România cuprindea 371 de magazine, din care 37 de hipermarketuri și 266 de supermarketuri, precum și un magazin online.
Grupul francez este al doilea mare retailer din țară în funcție de vânzări, după rivalul german Kaufland.
La nivel internațional, vânzările Carrefour au urcat cu 3,1% anul trecut, până la 80,73 miliarde de euro. La 31 decembrie, grupul opera o rețea de 12.225 de magazine, din care 1.207 hipermarketuri și peste 3.400 supermarketuri.
Grupul estimează un profit din operațiuni recurente de aproximativ 2,1 miliarde de euro pentru anul trecut, în creștere cu circa 145 milioane de euro comparativ cu 2018, la un curs de schimb constant.
În 2018, retailerul francez a raportat un câștig din operațiuni recurente de 1,938 miliarde de euro, însă pierderile nete s-au adâncit la 561 milioane de euro, de la 531 milioane de euro în 2017.
Recent, Carrefour a anunțat că va renunța, din luna martie, la platforma de marketplace din România, unde sunt la acest moment peste 300 de vendori, și se va concentra pe creșterea vânzărilor de produse proprii pe segmentul de e-commerce.