Filiala din România a retailerului cu discount de îmbrăcăminte TXM - Textilmarket din Polonia, intrat la sfârșitul anului 2015 în România și care a început atunci să deschidă în ritm alert magazine, prezentându-se drept concurent direct al unui alt retailer polonez, Pepco, dar a intrat în insolvență în vara anului trecut, cum a anunțat atunci Profit.ro, a intrat acum în faliment.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Intrarea rapidă în faliment este argumentată, conform datelor analizate de Profit.ro, prin faptul că firma și-a declarat intenția de reorganizare în insolvență, dar niciuna dintre persoanele îndreptățite nu a propus un plan de reorganizare, în termenul legal.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La momentul insolvenței, compania arăta că, în urma ultimul bilanț, datoriile au ajuns la 20,7 milioane lei și că înregistrează datorii mai vechi de 60 zile către banca ING în cuantum de 4,5 milioane lei, datorii la bugetul de stat în cuantum de 924.795 lei, iar față de alți creditori înregistrează datorii în cuantum de 15,2 milioane lei.
Mai arăta de asemenea că înregistrează pierderi, în luna iunie 2019, de exemplu, având un minus de 7,9 milioane lei.
În 2018, ultimul an raportat, filiala din România a avut afaceri de 73,1 milioane lei, cele mai mari de la apariția pe piața locală, dar a intrat pe pierdere cu un minus de aproape 5 milioane lei, după un profit de 1,1 milioane lei în anul precedent.
Filiala are peste 210 angajați.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Berăria H pregătește un nou concept: "Nu va fi ceva similar berăriei." Firma intră în clădire de birouri și își completează activitatea cu pâine și prăjituri. Cele mai mari cifre de afaceri și profit de la lansareGrupul TXM este proprietarul rețelei de magazine textile TXM, al doilea cel mai mare lanț de magazine de îmbrăcăminte cu discount pe piața poloneză, cu peste 330 de unități în Polonia, Slovacia, Cehia.
Intrat în România în 2015, grupul și-a stabilit sediul la Timișoara și a deschis magazine în orașe ca Petroșani, Alba Iulia, Sighetu Marmației, Timișoara, Târgu-Mureș, Târgu Jiu, Iași, ajungând la aproape 40 de magazine.
“Deschiderea fiecărui magazin de pe piața românească ne demonstează că extinderea în România a fost o decizie excelentă. Există un interes foarte mare din partea clienților pentru produsele noastre. Magazinele din România au o cifră de afaceri medie mult mai mare decât în Polonia, calculate la suprafața de vânzare, pe care o considerăm foarte bună”, declara atunci vicepreședintele TXM, Robert Kwiecień.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE: FOTO O companie chineză, printre cei mai importanți furnizori de scaune de birou din China, pune la bătaie aproape 10 milioane de dolari pentru a deschide o fabrică de mobilă în RomâniaDe partea cealaltă, retailerul polonez de tip discount Pepco, aflat pe piața locală de 6 ani, a ajuns în România la aproape 300 de magazine.