Marea Britanie ar putea să se confrunte cu probleme în aprovizionarea cu băuturi alcoolice în perioada sărbătorilor de Crăciun, dacă Guvernul nu își intensifică eforturile pentru a remedia un deficit de șoferi de camion, a avertizat miercuri o asociație reprezentativă din industria vinului și băuturilor spirtoase, transmite Reuters.
Posibilitatea raționalizării vânzărilor de alcool vine după ce achizițiile de panică au creat cozi la benzinăriile din Marea Britanie, tot ca urmare a lipsei șoferilor care să conducă camioanele cisternă de la rafinării la stațiile de alimentare, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Marea Britanie are nevoie urgent de 100.000 de șoferi de camion, rezultat al unei combinații de factori precum șoferii care au părăsit industria, Brexit și pandemie, o criză care a provocat haos de-a lungul lanțurilor de aprovizionare și cozi la benzinării.
Asociația comercianților de vin și băuturi spirtoase din Marea Britanie (WSTA) a anunțat miercuri că un număr de 49 de firme, inclusiv Moet Hennessy UK, Laurent-Perrier UK, Pernod Ricard UK, C&C Group și Matthew Clark, și-au pus numele pe o scrisoare trimisă ministrului Transporturilor, Grant Shapps, în care îi cer să ia măsuri urgente pentru a rezolva problema deficitului de șoferi de camioane de mare tonaj și perturbările în traficul de marfă.
"Există îngrijorări serioase în rândul membrilor noștri potrivit cărora, dacă nu se vor lua măsuri de urgență, vom aluneca și mai mult în haos. Vedem deja mari întârzieri în timpul de livrare a vinurilor și băuturilor spirtoase, ceea ce majorează costurile și limitează gama de produse disponibile pentru consumatorii britanici", apreciază directorul WSTA, Miles Beale.
Asociația susține că membrii săi se confruntă în prezent cu perioade de așteptare de cinci ori mai mari la importul produselor, comparativ cu situația din urmă cu un an, iar firmele care anterior puteau acoperi comenzile în două-trei zile au acum nevoie de 15 zile pentru a procesa unele livrări. În plus, costurile pentru transportul de marfă au crescut și ele cu 7%, după ce firmele de livrări au fost nevoite să majoreze salariile șoferilor.
În aceste condiții, WSTA vrea ca ministrului Transporturilor, Grant Shapps, să prelungească, pentru cel puțin un an, o schemă de acordare de vize temporare pentru șoferii de camion, în ideea de a reduce presiunile cu care se confruntă industria. De asemenea, WSTA vrea ca Ministerul Transporturilor să faciliteze o mai bună direcționare a mărfurilor dinspre porturi, pentru cursele pe distanțe scurte.
Pentru rezolvarea deficitului de șoferi de camion, Executivul de la Londra a decis că un număr de 5.000 de șoferi de camion de mare tonaj vor putea veni în Marea Britanie pe baza unor vize temporare, valabile pe o perioadă de trei luni, din octombrie până în decembrie. Cu toate acestea, transportatorii britanici au avertizat că aceasta este doar o soluție pe termen scurt și nu va rezolva deficitul acut de șoferi de camion. De asemenea, reprezentanții sectorului transporturilor au avertizat că șoferii de camion din Europa ar putea să nu mai dorească să muncească în Marea Britanie după Brexit.