Brandul românesc de costume made to measure Tudor. Personal Tailor, care activează pe piața locală de 9 ani, a lansat o strategie nouă pentru a-și dezvolta business-ul la nivel internațional, inaugurând un showroom, în sistem de franciză, în Hasselt, Belgia. Piața de fashion din România a crescut în mod constant, mai ales în zona de comerț online, iar nișa pentru bărbați va continua să crească în următorii 2-3 ani, deoarece nu a ajuns încă la maturitate, spune pentru Profit.ro Alin Copîndeanu, Co-Fondator și CEO al companiei.
După lansarea showroom-ului din Belgia, brandul urmărește, în viitor, să încheie parteneriate și în Marea Britanie, Franța sau Olanda, dar și în piețe emergente. Investiția într-un showroom din franciza Tudor Tailor se încadrează între 50.000 și 90.000 de euro, în funcție de suprafața locației alese și de stocul de marfă.
„Piața din România este limitată pentru acest gen de business, așa că targetăm doar orașele mari ca dimensiune și potențial. Orașele ce ar mai putea fi acoperite în România sunt Constanța și Iași, însă momentan dorim să ne focusăm pe extinderea internațională în sistem de franciză sau parteneriat”, spune CEO-ul.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Brandul românesc activează pe segmentul upper-medium/premium, iar prețul mediu al unui costum, fie că este vorba de zona de ceremonie, fie de cea de business, este între 3.300 și 3.800 lei, pe piața locală. În Belgia, prețul mediu pentru costume va fi mai mare cu 15-20% față de cel din România, conform estimărilor CEO-ului.
În ceea ce privește piața de fashion din România, Copîndeanu susține că aceasta a crescut în mod constant, mai ales în zona de comerț online, iar piața de fashion pentru bărbați, unde activează compania, va continua să crească în următorii 2-3 ani, pentru că nu a ajuns încă la maturitate.
„Clienții își schimbă preferințele la nivel vestimentar odată cu vârsta și disponibilitatea financiară, deci întotdeauna va exista posibilitatea de atragere a unor noi clienți. În același timp, piața de fashion are o dinamică puternică, în mod constant apar brand-uri noi și dispar brand-uri care nu au prins la public”, a mai spus acesta.
De altfel, conform CEO-ului Tudor Tailor, comportamentul clientului s-a modificat în privința stilului vestimentar, acesta fiind interesat mai mult de calitate, stil și servicii de consiliere.
„Oamenii și-au dat seama că prin vestimentație pot comunica și transmite un mesaj, așa că au devenit interesați să transmită mesajul corect. Creșterea economică din perioada de după criză le-a permis celor din segmentul upper-medium să fie atenți la calitate și bun gust”, susține acesta.
CITEȘTE ȘI VIDEO Profit TV - Cezar Ionașcu, consultant de imagine: Escrocii - cel mai bine îmbrăcați. Parlamentarii vor negru pentru a fi anonimi, în campanie au costume mai mari. Cum să te îmbraci în businessCompania a înregistrat anul trecut vânzări de 1,3 milioane de euro, fără TVA, cu o creștere de 10% față de anul 2017, ținta fiind de a menține ritmul de creștere și în 2019.
Made to measure este un concept în care consilierul vestimentar îi oferă clientului un costum pe care acesta să îl probeze, după care notează toate ajustările ce trebuie făcute, astfel încât costumul să arate impecabil. De asemenea, clientul poate personaliza costumul în funcție de stilul său personal, având posibilitatea să aleagă detalii precum forma reverului, stilul buzunarelor sau forma nasturilor.