Franța lansează un sistem de bonusuri pentru a-i convinge pe consumatori să își repare hainele și pantofii uzați în loc să le arunce și să cumpere altele noi, transmite BBC.
Începând cu luna octombrie, bonusul va lua forma unei reduceri cuprinse între 6 euro (5 lire sterline) și 25 euro (21 lire sterline) pentru fiecare reparație, scrie G4Media.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Bérangère Couillard, care este ministru junior al ecologiei, s-a plâns că 700.000 de tone de haine ajung la groapa de gunoi în Franța în fiecare an.
Guvernul urmează să contribuie cu 154 de milioane de euro pentru a finanța această primă pe o perioadă de cinci ani.
Dna Couillard a îndemnat „toate atelierele de cusut și cizmarii să se alăture sistemului”, care va oferi o reducere de 7 euro pentru un toc nou și de 10-25 de euro pentru o căptușeală nouă la o jachetă, fustă sau altă piesă de îmbrăcăminte. Scopul este de a sprijini sectorul reparațiilor și de a crea noi locuri de muncă.
Ea a declarat că guvernul s-a angajat să combată „fast fashion” și a încercat să încurajeze consumatorii să cumpere produse mai „virtuoase” și să le repare, în loc să cumpere articole noi.
Refashion, un grup căruia i s-a cerut să înființeze acest program, afirmă că anul trecut în Franța au fost puse pe piață 3,3 miliarde de articole de îmbrăcăminte, încălțăminte și textile de uz casnic.
Dar nu toată lumea este impresionată de abordarea guvernului de a face și repara.
CITEȘTE ȘI GRAFICE Dolarul - la cel mai redus nivel din ultimele 14 luni după datele privind inflația din SUAGrupurile de afaceri au avertizat împotriva „stigmatizării” unei industrii franceze importante, în timp ce deputatul republican de dreapta Eric Pauget s-a plâns că guvernul este deja înglodat într-o datorie de 3 miliarde de euro și ar trebui „să înceteze să mai arunce banii francezilor pe fereastră”.
Pascal Morand, de la Federația Haute Couture și a Modei, s-a arătat îngrijorat de posibilele efecte asupra mărcilor de lux.
„O organza de mătase nu ar trebui să fie judecată ca fiind mai puțin durabilă decât una din poliester, bazându-se pur și simplu pe rezistența sa fizică”, a declarat el pentru ziarul Le Monde.
O altă parte a planului francez de a promova o modă mai sustenabilă implică respectarea de către industria confecțiilor a noilor reguli de etichetare începând cu 1 ianuarie 2024, care să detalieze impactul fiecărui articol asupra mediului.
Conform noilor reguli, producătorii vor trebui să menționeze cantitatea de apă necesară pentru confecționarea hainelor, utilizarea de substanțe chimice, riscul de emisii de microplastice și să detalieze dacă haina a folosit sau nu textile reciclate.
Industria modei este unul dintre cele mai mari sectoare din Franța, care a generat anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ 66 de miliarde de euro și mii de locuri de muncă.
Deși Franța este al patrulea mare exportator de modă din UE, industria a înregistrat un declin în ultimii ani. Potrivit site-ului Fashion United, în 2020, consumatorii francezi au cheltuit în medie 430 de euro pe îmbrăcăminte, sub media UE.