- Reduceri în valoare de peste 360 de milioane de lei, iar 69% din ofertă este la cel mai bun preț din 2022
- Case în ansamblul Liziera de Lac, la 15 minute de stația de metrou Anghel Saligny, velier sau mașini sunt doar câteva din surprizele acestui an
Interviu cu Stejara Pircan, Senior Vicepreședinte eMAG
La ce reduceri să se aștepte consumatorii de Black Friday 2022 pe eMAG?
Black Friday este cel mai bun moment pentru cumpărături, fiindcă le punem la dispoziție clienților cea mai variată gamă de produse la ofertă, dar și articole inedite, pe care nu le pot cumpăra în mod obișnuit online, cum ar fi un velier, case sau mașini. Alături de partenerii noștri din Marketplace, dar și de producători, am inclus în oferta de anul acesta 1,5 milioane de produse, după pregătiri pe care le-am derulat în ultimele 10 luni. Din ofertă nu vor lipsi produsele pentru casă, electrocasnicele, haine, articole pentru mașină sau gadgeturile. Valoarea totală a reducerilor din acest an depășește 360 milioane de lei, iar 69% dintre oferte vor fi la cel mai bun preț din 2022.
Cât va dura Black Friday pe eMAG? Va fi o perioadă mai lungă față de 2021?
Ca în fiecare an, eMAG Black Friday durează o singură zi, iar anul acesta are loc vineri, pe 11 noiembrie. Organizăm Black Friday o singură zi pe an tocmai pentru a putea veni cu prețuri bune alături de furnizori și sellerii din Marketplace.
Stocurile sunt limitate și nu toate produsele care sunt disponibile pe eMAG vor fi și în campania de Black Friday, așadar le recomandăm celor care au deja o listă de dorințe să adauge produsele în lista de „Favorite”, să își selecteze easybox-ul favorit și să salveze cardul de cumpărături în cont. Aplicația instalată și notificările pornite îi vor ajuta, de asemenea, să fie printre primii care reușesc să comande produsele dorite.
Cum vă pregătiți de Black Friday?
Black Friday este cel mai mare eveniment de shopping, iar pregătirile încep aproape imediat după ce încheiem o ediție, practic de prin decembrie. Spre deosebire de anul trecut, inflația crescută și costurile mari din energie au pus presiune mai mare pe bugetele oamenilor, de aceea interesul pentru campanii cu reduceri a crescut. De aceea am inclus în ofertă produse din cât mai multe categorii, astfel încât să îi ajutăm pe clienții noștri să profite de prețurile foarte bune pentru a-și cumpăra atât bunuri de folosință îndelungată, cât și articole necesare zi de zi. De asemenea, am inclus în oferta de produse speciale și articole potrivite pentru cei care să facă o investiție în aur sau să își cumpere o casă. În plus, oferta include, în premieră, un velier.
Vânzările și traficul de pe platformă din această zi sunt la un nivel similar cu cel dintr-o lună întreagă, ajungând la peste 12,2 milioane de vizite, iar pentru a ne asigura că experiența de shopping este optimă, am investit peste 4,3 milioane de euro în servere și servicii de tip cloud, dar și în chatbot-ul virtual Dana, care vine în completarea eforturilor depuse de echipa noastră de relații cu clienții, cu suport și informații actualizate.
Fiindcă livrarea rapidă este extrem de importantă, anul acesta suntem gata să livrăm toate comenzile de Black Friday până pe 25 noiembrie, datorită rețelei easybox dezvoltată de Sameday, care a ajuns acum la peste 3.600 de unități. În București, de exemplu, estimăm că vom putea livra la easybox peste 40.000 de colete într-o singură zi, așa încât clienții noștri să se poată bucura de achizițiile lor chiar din seara de Black Friday, pe 11 noiembrie. Acest lucru este posibil și datorită investiției pe care am făcut-o în automatizarea depozitului de la Joița. Vorbim de peste 43 de milioane de euro în tehnologia de ultimă generație care ne ajută să fim mai performanți să putem accelera livrarea în aceeași zi sau livrarea comenzilor de azi pe mâine.
Ce va fi diferit anul acesta de Black Friday pe eMAG, față de anul trecut?
Organizăm Black Friday anul acesta într-un context economic marcat de inflație crescută și prețuri mari la energie și combustibil. Este o perioadă în care presiunea mare pe bugetul fiecărei familii îi face pe oameni să caute cel mai mult reducerile și ofertele avantajoase, de aici și interesul lor crescut față de Black Friday. Cu toate că pornim cu aceste date, am văzut un studiu Kantar că oamenii intenționează să cheltuie mai mult ca anul trecut, în medie, 2500 de lei de Black Friday. De asemenea am văzut și că interesul este mai mare, iar 93% dintre oameni sunt familiarizați cu fenomenul, tot potrivit Kantar.
Oamenii știu că, mai ales acum, Black Friday reprezintă cel mai bun moment pentru a face achizițiile dorite, iar anul acesta, noi venim în întâmpinarea lor oferindu-le cel mai bun preț din ultimele 60 de zile pentru 98% dintre oferte, iar pentru 69% la cel mai mic preț din an.
Și desigur avem o ofertă bogată, care să acopere cât mai multe dintre nevoile lor curente – de la electrocasnice, gadget-uri, produse alimentare și de menaj, la servicii medicale și vouchere pentru călători.
Potrivit studiului Kantar, anul acesta de Black Friday oamenii vor căuta în special produse electrocasnice mici (39,1%), televizoare (33,5%), telefoane mobile (22,6%), haine (22,4%) și frigidere (20,7%). Aceștia vor aloca, în medie, un buget de 2.500 lei, adică un buget mai mare decât la oricare altă ediție, cu 13% mai mare față de cel de anul trecut.
La ce vor fi cele mai bune oferte pe eMAG de Black Friday 2022?
În stocul pentru Black Friday din acest an am inclus 160.000 de electrocasnice mici, 205.000 de smartphone-uri și gadgeturi, 60.000 de televizoare, 40.000 de laptopuri, 60.000 de mașini de spălat și frigidere, dar și 350.000 de produse din categoria fashion, 300.000 de produse pentru casă și grădină sau 1,5 milioane de scutece. Oferim reduceri și la 60 de tone de cafea, 120.000 de sticle cu băuturi alcoolice și chiar și la 58 tone de carne de porc. Iar pentru cei care plănuiesc să achiziționeze bunuri de valoare mai mare, oferta noastră include 10 kilograme de aur, ceasuri și bijuterii de la branduri de lux, dar și mașini, motocicletă și un velier în valoare totală de 7,5 milioane de euro. Ba mai mult, anul acesta, de Black Friday, pentru cei care vor să achiziționeze pentru prima dată o casă, punem în vânzare și două case situate în ansamblul Liziera de Lac, la 15 minute de stația de metrou Anghel Saligny, S-E București, Frumușani.
De asemenea, cei care achiziționează un abonament Genius în perioada 7-13 noiembrie pot primi banii înapoi sub forma a 4 vouchere x 25 de lei în cele 4 aplicații de ecommerce, eMAG, Tazz, Fashion Days și Freshful. Astfel costul abonamentului pe un an la serviciul Genius – prin care clienții se pot bucura de un număr nelimitat de livrări gratuite la produsele vândute de eMAG sau de partenerii săi din program – va fi, practic, zero. Mai mult, anul acesta un milion de clienții vor pot achita cumpărăturile pe care le fac în ziua de Black Friday în patru rate, direct prin conturile lor eMAG/My Wallet. În plus, pot opta și pentru alte soluții de finanțare flexibile, cu până la 40 de rate fără dobândă prin cardurile bancare.
La ce vânzări vă așteptați de Black Friday? În creștere/scădere cu cât față de 2021?
Având în vedere interesul crescut al oamenilor pentru Black Friday, varietatea ofertelor avantajoase pe care le-am pregătit pentru această ediție și soluțiile flexibile de plată cu care venim în întâmpinarea clienților, anul acesta estimăm vânzări de 639 de milioane de lei, în creștere cu 30 de milioane de lei față de anul trecut.