Restricțiile mai ferme împotriva Covid-19 introduse în Germania îndepărtează oamenii de magazine, iar vânzările au scăzut, într-o perioadă de obicei aglomerată, înainte de Crăciun, a afirmat asociația retailerilor germani (HDE), transmite Reuters.
Potrivit HDE, vânzările de produse nealiamentare în magazinele fizice au scăzut în medie cu 26% în utlima săptămână, comparativ cu 2019, înainte de criza pandemiei, potrivit unui sondaj realizat în rândul a 1.600 de firme, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Comercianții de îmbrăcăminte au fost afectați în mod special, vânzările coborând ci 35% comparativ cu nivelul anterior crizei.
Numărul vizitatorilor în districtele comerciale din centrele orașelor este mai mic cu 41% comparativ cu 2019.
În aceeași perioadă a anului trecut, restaurantele și barurile erau închise în timpul unei carantine parțiale, dar magazinele erau totuși deschise.
Autoritățile germane au decis joi să interzică accesul persoanelor nevaccinate în majoritatea, cu excepția magazinelor alimentare, farmaciilor și brutăriilor și să înceapă discuțiile pentru a face vaccinarea obligatorie.
Germania a înregistrat duminică 42.055 de cazuri noi de Covid-19 și 94 de decese, numărul total al deceselor ajungând la 103.040.
”Comercianții și-au pus speranțele în afacerile de Crăciun. Dar acum mulți retaileri se apropie din nou de prăpastie cu fiecare zi care trece: o perspectivă dezastruoasă”, a spus Genth.
Potrivit estimărilor HDE, pierderile din vânzări în sectorul de retail nealimentar afectat se pot ridica la 5,5 miliarde de euro în decembrie.
Potrivit sondajului, 77% dintre firme au așteptări negative pentru săptămânile următoare.