Brandul de apă minerală Aqua Carpatica, fondat de antreprenorul elvețian de origine greacă Jean Valvis, își continuă expansiunea pe piața din Statele Unite și va fi distribuită și în lanțul de magazine Whole Foods Market, cu vânzări de 14,6 miliarde de dolari anul trecut.
Deocamdată, Aqua Carpatica este disponibilă în magazinele Whole Foods Market din statul american Carolina de Nord, însă în curând urmează ca distribuția să se facă la nivel național, potrivit unui comunicat al companiei.
Lanțul Whole Foods Market promovează produsele naturale și organice, iar rețeaua sa de magazine este prezentă în Statele Unite, Canada și Marea Britanie. Retailerul, fondat în 1980, are o capitalizare de 18,8 miliarde de dolari.
Pe lângă acest lanț, brandul Aqua Carpatica va fi prezent, din luna mai, la nivel național în rețelele Kroger și Gelson’s.
CITEȘTE ȘI Companiile dau cu 25% mai multe tichete cadou angajaților în acest an de PașteÎn Statele Unite, Aqua Carpatica este distribuită, din iulie 2015, în lanțul Sprouts Farmers Market (peste 200 de magazine ce operează în 12 state, având un numar de 18.000 angajati) ce comercializează produse proaspete și organice.
Brandul de apă minerală românesc este exportat în mai mult de zece țări, printre care Marea Britanie, Japonia, China, toate țările Golfului (Emiratele Arabe Unite, Qatar, Kuweit, Bahrain, Arabia Saudită, Oman), Rusia, Repuvlica Moldova, Germania, Ungaria, Spania, Australia, Finlanda.
Politica de poziționare internațională a brand-ului Aqua Carpatica este una premium, cu un preț cu 5% până la 15% mai mare decât al produselor Evian.
Companie membră a Valvis Holding, Carpathian Springs, producătorul apei minerale Aqua Carpatica, a avut în 2014 afaceri de 69,4 milioane de lei (15,6 milioane de euro), în creștere cu 20% de la 55,4 milioane de lei (12,4 milioane de euro) în 2013.
Principalele branduri care se luptă pentru o felie din piața de apă minerală, estimată la 300-350 de milioane de euro, sunt Borsec, Dorna, Bucovina, Izvorul Minunilor sau Aqua Carpatica.