Grupul american Amazon.com Inc va introduce miercuri o tehnologie biometrică pentru magazinele Whole Foods din jurul orașului Seattle, unde cumpărătorii vor putea plăti pentru produsele achiziționate prin simpla scanare a palmei, transmite Reuters.
Prin această decizie, Amazon introduce o tehnologie utilizată deja în magazinele sale tradiționale Go și Books în lanțul de magazine alimentare Whole Foods, pe care l-a achiziționat în 2017, scrie Agerpres.
Sistemul denumit Amazon One permite clienților să asocieze cartea lor de credit cu amprenta palmei lor. În acest fel, cumpărătorii vor avea la dispoziție o alternativă de plată care oferă mai puțin contact decât numerarul și plățile cu cardul, precizează Amazon.
Grupul american a precizat că, în prima etapă, tehnologia sa biometrică va fi introdusă miercuri la magazinele Whole Foods din apropiere de sediul său central din Seattle, urmând ca în lunile următoare să fie extinsă și la alte magazine din zona metropolitană a orașului Seattle.
Prin introducerea acestui sistem de plată la magazinele Whole Foods, Amazon a optat pentru păstrarea casierilor, deși putea să opteze pentru o altă tehnologie care este disponibilă și care permite renunțarea la casieri de la casele de marcat dar care ar fi condus la eliminarea de locuri de muncă. Sistemul Amazon One necesită în continuare scanarea articolelor la casele de marcat astfel, încât nu vor fi afectate locurile de muncă la magazinele Whole Foods.