Amazon lansează un instrument cu inteligență artificială, numit Amelia, conceput pentru a ajuta vânzătorii terți să rezolve rapid problemele cu conturile lor și să preia date despre vânzări și inventar, transmite CNBC.
Compania a declarat joi că lansează produsul Amelia în versiune beta pentru anumiți vânzători din SUA, înainte de a-l introduce pe scară mai largă în cursul acestui an, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Amazon îl descrie ca ”un expert în vânzări all-in-one, bazat pe AI generativă”, și îl face accesibil prin Seller Central, tabloul de bord intern pentru comercianții terți.
Amelia este cel mai recent instrument AI generativ pe care Amazon l-a adus pe piață în ultimul an, deoarece încearcă să valorifice interesul declanșat de ChatGPT al OpenAI.
Compania a introdus un asistent de cumpărături bazat pe inteligență artificială, numit Rufus, un chatbot pentru companii numit Q și Bedrock, un serviciu AI generativ pentru clienții din cloud.
De asemenea, Amazon intenționează să-și actualizeze asistentul vocal Alexa cu funcții AI generative, a relatat anterior CNBC, iar compania a investit miliarde de dolari în competitorul OpenAI Anthropic, cea mai mare afacere de risc efectuată până în prezent.
CITEȘTE ȘI ANUNȚ Când și unde va intra în circulație primul tren Alstom Coradia Stream, primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani. Aer condițonat promis pe caniculăCEO-ul Andy Jassy le-a spus investitorilor la începutul acestui an că ”oportunitatea de inteligență artificială generativă” este aproape fără precedent și că este necesară creșterea cheltuielilor de capital pentru a profita de aceasta.
”Nu știu dacă vreunul dintre noi a văzut o astfel de posibilitate în tehnologie într-o perioadă foarte lungă de timp, cu siguranță de la cloud, poate de la internet”, a spus Jassy la apelul companiei privind veniturile din primul trimestru, în aprilie.
Google și Microsoft au introdus produse rivale pentru a încerca să le asigure relevanța pe o piață despre care se estimează că va depăși venituri de 1 trilion de dolari într-un deceniu.
AI a devenit, de asemenea, mai răspândită pe platforma de comerț electronic Amazon.
Compania afișează acum rezumate ale recenziilor produselor generate de AI și a lansat funcții AI pentru vânzătorii terți, care îi pot ajuta să scrie listări și să genereze fotografii pentru reclame.
De asemenea, Amazon a mai spus joi că lansează instrumente care le permit vânzătorilor să creeze reclame video generate de inteligență artificială și să folosească inteligența artificială pentru a scrie liste de produse în bloc, pe baza întregului lor catalog.
Compania a spus că începe să folosească inteligența artificială generativă pentru a afișa recomandări personalizate de produse și listări bazate pe istoricul de cumpărături al unui utilizator.
CITEȘTE ȘI De la salamul cu soia la friptura pe bază de plante, o afacere de miliarde dolari. Cum a dublat Netflix veniturile unei firmeDe exemplu, Amazon ar afișa termenul ”fără gluten” în descrierea unei cutii de cereale dacă un cumpărător caută de obicei produse cu acea expresie.
Amazon a făcut anunțurile la conferința anuală pentru vânzători găzduită în Seattle.
Vânzătorii terți sunt baza afacerii dominante de comerț electronic al Amazon. Din aproximativ 2017, aceștia au reprezentat cel puțin jumătate din toate bunurile vândute pe site.
În al doilea trimestru al acestui an, această pondere a crescut la 61%.