AliExpress vrea să își crească vânzările globale cu ajutorul lui David Beckham

AliExpress vrea să își crească vânzările globale cu ajutorul lui David Beckham
scris 27 mai 2024

AliExpress, o platformă de comerț online deținută de gigantul chinez Alibaba Group, a semnat un contract cu fostul căpitan al echipei de fotbal a Angliei, David Beckham, care va fi ambasador de brand, într-un moment în care AliExpress vrea să ajungă din urmă rivalul Temu în lupta pentru vânzarea de produse chineze ieftine în întreaga lume, transmite Reuters.

Dacă până acum era un mic jucător pe piața transfrontalieră, Alibaba a început să facă investiții semnificative pentru a-și crește vânzările globale, într-un moment în care comerțul electronic în China încetinește. Divizia internațională a grupului Alibaba, care include și AliExpress, este divizia cu cel mai puternic ritm de creștere din cadrul grupului, cu o majorare a veniturilor de 45% în ritm anual în primul trimestru, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
Fraudă de peste 1,7 milioane de lei identificată la un operator economic din domeniul comerțului cu telefoane mobile CITEȘTE ȘI Fraudă de peste 1,7 milioane de lei identificată la un operator economic din domeniul comerțului cu telefoane mobile

O campanie de publicitate, în care rolul principal îl va avea David Beckham, va rula la turneul Euro 2024 pentru a-i încuraja pe consumatori să "înscrie mai multe goluri cu AliExpress", a informat luni platforma de comerț online.

Decizia celor de la AliExpress vine după succesul înregistrat de rivalii de la Temu care au difuzat mai multe reclame cu prilejul finalei Super Bowl din acest an și prin care i-au încurajat pe consumatorii americani "să cumpere ca un miliardar". Potrivit firmei de analiză Apptopia, descărcările aplicației Temu au crescut cu 34% în ziua finalei Super Bowl, comparativ cu ziua precedentă.

"Pasionații de fotbal, în Europa și America Latină, au un profil demografic cu cel al fanilor de fotbal american din America de Nord. Ei includ în general foarte mulți consumatori sensibili la preț și la impactul inflației", spune Humphrey Ho, manager la agenția de marketing digital Hylink Digital, referindu-se la decizia Temu și AliExpress de a se concentra pe pasionații de fotbal.

Chiar dacă Alibaba se uită de mult timp spre piețele externe ca un motor de creștere, fondatorul Jack Ma declarând în 2017 că Alibaba vrea să deservească două miliarde de consumatori globali în 2036, până acum Alibaba se luptă să recupereze terenul pe care l-a cedat pe multe piețe în fața rivalului Temu.

"Alibaba a irosit mai mulți ani cu discuții cu privire la cât de dificil sau de scump ar fi să concureze cu Amazon în SUA iar Temu a mers înainte și a făcut asta", spune Jianggan Li, fondator și director general la firma de consultanță Momentum Works.

Popularitatea Temu a crescut de la lansarea sa în 2022, firma chineză de management al investițiilor CICC estimând că Temu a generat venituri de 18 miliarde de dolari în 2023.

Pentru a concura mai bine cu rivalii, Alibaba folosește acum avantajele sale competitive, oferind o fereastră de livrare de cinci zile pentru o selecție de produse pe 11 piețe, grație investițiilor sale în spații de logistică din întreaga lume.

AliExpress este prezent în peste 100 de piețe din întreaga lume.

În luna martie, Comisia Europeană a inițiat proceduri oficiale pentru a evalua dacă AliExpress a încălcat Actul legislativ privind serviciile digitale (DSA) în domenii legate de gestionarea și atenuarea riscurilor, de moderarea conținutului și de mecanismul intern de tratare a plângerilor, de transparența sistemelor de publicitate și de recomandare, de trasabilitatea comercianților și de accesul la date pentru cercetători.

viewscnt
Afla mai multe despre
aliexpress
david beckham