Gigantul chinez de comerț electronic Alibaba vrea să accelereze operațiunile sale din Europa, urmând să își lanseze pe continent platforma Tmall, unul dintre cele două site-uri de comerț electronic ale grupului, care permite mărcilor străine să-și vândă produsele în țară.
„Europa este o prioritate”, a transmis președintele grupului, Michael Evans.
El a explicat că platforma va oferi „mărci locale”„clienților locali”. Aceasta reprezintă o schimbare de strategie, deoarece Alibaba este prezent astăzi pe continent doar prin afaceri transfrontaliere.
Disponibilă deja în Europa, platforma Aliexpress livrează produse expediate direct din depozitele din China. Acest lucru are ca rezultat prețuri extrem de mici, dar și termene de livrare mai lungi.
Lansată în 2008, Tmall servește drept platformă atât pentru consumatorii din China, cât și pentru cei din străinătate, livrând produse de marcă autohtonă, cât și internaționale, precum și mărfuri care nu sunt disponibile în magazinele tradiționale de vânzare cu amănuntul.
La începutul anului, Alibaba a anunțat că plănuiește înființarea unui hub logistic la aeroportul din Istanbul și un centru de date lângă capitala turcă Ankara, printr-o investiție de peste 1 miliard de dolari.
Evans a spus că grupul vrea să investească în Europa și Orientul Mijlociu.