Anheuser-Busch InBev (AB InBev), numărul unu mondial pe piața berii, a vândut miercuri obligațiuni denominate în dolari în valoare de 46 miliarde dolari, a doua cea mai mare emisiune corporate din istorie, în condițiile în care cererea investitorilor a atins un nivel record de 110 miliarde dolari, scrie Wall Street Journal. Fondurile vor fi folosite pentru finanțarea achiziției companiei rivale SABMiller, pentru care AB InBev a fost de acord să plătească 71 miliarde lire sterline (peste 102 miliarde dolari).
AB InBev intenționa să vândă obligațiuni de cel puțin 30 miliarde de dolari.
Obligațiunile emise de AB InBev au maturități cuprinse între 3 și 30 de ani, iar randamentul pentru emisiunea cu scadență la 30 de ani a fost cu 205 puncte de bază peste cel al titlurilor de stat emise de Trezoreria SUA, care se situează la aproximativ 2,07%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cea mai mare finanțare obținută până în prezent de o companie prin vânzarea de obligațiuni a fost înregistrată în 2013, când Verizon Communications a atras 49 miliarde de dolari de la investitori. Topul primelor cinci emisiuni corporate în funcție de valoare este completat de Actavis Funding, cu obligațiuni de 21 miliarde dolari, AT&T (17,5 miliarde dolari) și Apple (17 miliarde dolari).
Estimările economiștilor arată că AB InBev va avea nevoie să atragă finanțări totale de aproximativ 60 de miliarde de dolari pentru a putea prelua SABMiller. Astfel, compania ar putea realiza noi emisiuni de obligațiuni în acest scop, existând posibilitatea ca finațarea totală obținută în acest fel să depășească suma atrasă de Verizon.
Compania a anunțat anterior că intenționează să împrumute până la 75 de miliarde de dolari.
În 2015, companiile americane încadrate în categoria recomandată investițiilor au vândut obligațiuni de 1.200 miliarde dolari, cea mai mare sumă înregistrată vreodată, potrivit datelor Dealogic.