Afacerile din comerțul cu amănuntul au accelerat în noiembrie 2016, impulsionate de Black Friday

Afacerile din comerțul cu amănuntul au accelerat în noiembrie 2016, impulsionate de Black Friday
scris 6 ian 2017

Cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul, considerat cel mai important indicator al consumului populației, a avansat în noiembrie 2016 cu 10,5% față de aceeași perioadă din 2015, cel mai înalt ritm din ultimele trei luni, arată datele publicate vineri de Institutul Național de Statistică (INS), cifrele confirmând anunțurile comercianților, privind vânzările mai mari de Black Friday.

Ritmul de creștere din luna noiembrie este peste cel din octombrie, de 7,9%, și mai mare decât în septembrie, dar sub rata de creștere înregistrată în august, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Cel mai înalt ritm de creștere din ultimele luni a fost înregistrat în februarie 2016, de 21,8% față de februarie 2015, nivel record din 2008 încoace.

Cumulat pe primele 11 luni din 2016, afacerile din comerțul cu amănuntul au crescut cu 14,2% față de aceeași perioadă din 2015.

Datele oficiale, care exclud vânzările de autovehicule și motociclete, arată că afacerile din comerț au fost susținute în luna noiembrie în special de vânzările de bunuri nealimentare, care se vând de obicei în perioada reducerilor de Black Ftiday.

2017 în retail: Dispar două branduri de magazine, va continua extinderea pe proximitate și discount CITEȘTE ȘI 2017 în retail: Dispar două branduri de magazine, va continua extinderea pe proximitate și discount

"Volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, în luna noiembrie 2016, comparativ cu luna noiembrie 2015 a înregistrat o creștere cu 10,5% ca urmare a creșterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+16,7%), vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+6,4%) și la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+4,8%)", se precizează în comunicatul INS.

Rata de creștere a accelerat față de octombrie la toate cele trei mari categorii.

în lunile precedente, afacerile de retail au fost susținute mai ales de creșterile înregistrate de vânzările de alimente, stimulate de scăderea taxei pe valoarea adăugată (TVA) de la 24% la 9%, de la 1 iunie 2015.

Însă iunie 2016 a fost prima lună în care cifrele statistice anuale au exclus efectul scăderii TVA la alimente din iunie 2015, pentru că a luat în calcul intervalul 1 iulie 2015-30 iunie 2016.

Comparativ cu luna octombrie 2016, afacerile din comerțul cu amănuntul au crescut în noiembrie cu 4,4%, pe serie brută, și cu 1,4% în cifre ajustate la influențele sezoniere și în funcție de numărul de zile lucrătoare.

Vânzările din sectorul de retail au fost stimulate de măsurile fiscale ale guvernului. Astfel, de la 1 ianuarie 2016 au intrat în vigoare mai multe reduceri de taxe și impozite.

Cota generală de TVA a scăzut de la 24% până la 20%, iar cota TVA pentru apa potabilă și pentru cea folosită în irigații a scăzut de la 24% până la 9%.

De asemenea, impozitul pe dividende a scăzut de la 16% până la 5%, aplicându-se și pentru profitul aferent anului trecut, iar unele accize au fost diminuate față de nivelul din 2015.

În noimebrie 2016, vânzările au fost stimulate în România de reducerile de Black Friday, practică ce s-a extins puternic în ultimii ani în rândul comercianților. 

viewscnt
Afla mai multe despre
comert cu amanuntul
ins
black friday