Distribuitorul este considerat, în România, acel samsar care se duce și cumpără în Piața Obor și vinde mai departe, pentru că nu există la ora actuală un statut al distribuitorului în legislația specifică, însă acest lucru trebuie reglementat, a declarat, joi, președintele Asociației Companiilor de Distribuție de Bunuri din România (ACDBR), Ovidiu Gheorghe, la o dezbatere de profil organizată la Academia de Studii Economice.
"Distribuitorul este considerat acel samsar care se duce și cumpără în Piața Obor și vinde mai departe, pentru că nu există la ora actuală un statut pentru distribuitor în legislația specifică, respectiv OUG 99. Intrăm în codul CAEN ca și comercianți de bunuri cu ridicata sau cu amănuntul, dar dacă nu am fi, de la consumator la producător ar fi greu să ajungă produsele. În prezent, nu există o definire clară a noțiunii juridice a distribuitorului. Cea din Codul consumului este din anul 2004, dar pe care trebuie să lucrăm, deoarece distribuitorul este definit ca operatorul economic din lanțul de distribuție a cărui activitate profesională nu afectează caracteristicile produsului. Eu nu o înțeleg și sunt absolvent de drept, deci trebuie să lucrăm un pic pe ea", a precizat Gheorghe, citat de Agerpres.
Acesta s-a referit și la abuzul de poziție dominantă exercitat de marile lanțuri de magazine, ceea ce va duce la dispariția magazinelor de proximitate și implicit a produsului tradițional românesc.