Consiliul de Administrație al producătorului de materiale de construcții TeraPlast a aprobat constituirea unei societăți cu răspundere limitată în Ungaria, în localitatea in Berettyóújfalu, judetul Hajdú-Bihar. Ungaria a devenit principala piață de export a Grupului TeraPlast, depășind Germania.
”Consiliul de Administrație al societății TeraPlast SA informează acționarii si potențialii investitori cu privire la faptul că a aprobat constituirea de către Societatea TeraPlast SA, în calitate de asociat unic, a unei Societăți cu Răspundere Limitată în Ungaria, în localitatea in Berettyóújfalu, judetul Hajdú-Bihar, cu un capital social total de 3.000.000 forinți. Noua societate va mări amprenta regională a grupului și va reprezenta o bază logistică pentru acoperirea eficientă a pieței locale”, anunță grupul.
Ungaria a devenit principala piață de export a Grupului TeraPlast, depășind Germania, iar această evoluție impune adaptarea activității de distribuție, arată News.ro.
„Exporturile au continuat sa crească în cadrul afacerilor grupului, atât ca valoare, cât și ca pondere, iar după primele opt luni ale anului au atins nivelul de 18 milioane de lei, comparativ cu 7 milioane de lei în același interval din anul precedent. Susținem această activitate externă prin deschiderea unui depozit în Ungaria, un centru care ne va permite să administrăm mai bine și să răspundem eficient cererii de pe această piață dinamică” a precizat László Vajda, Director Dezvoltare.
Grupul a mai deținut un depozit în Ungaria, specializat în distribuția de profile de tâmplărie. Facilitatea respectivă a făcut parte din tranzacția de vânzare a liniei de business Profile de tâmplărie către Dynamic Selling Group în 2021.
”Grupul TeraPlast rămâne dedicat strategiei sale de consolidare a business-urilor existente și de explorare a oportunităților de extindere și dezvoltare chiar și într-un context macroeconomic cu multe provocări și incertitudini cum este cel actual”, afirmă Alexandru Stânean, CEO TeraPlast.
Cifra de afaceri a Grupului TeraPlast aferentă semestrului 1 din 2022 a crescut cu 37%, la 373,6 milioane de lei. Profitul net a scăzut până la 16,4 milioane de lei (de la 28,7 milioane lei în semestrul 1 din 2021), pe un puternic efect de bază și ca urmare a punerii în funcțiune a noilor investiții, care sunt încă în faza de „ramp up”.
În primul semestru, exporturile au atins nivelul de 63,8 milioane de lei, în creștere cu 79% comparativ cu semestrul 1 2021. Avansul este dublu față de ținta de creștere cu 40% an/an propusă de Grup. Ponderea exporturilor în totalul cifrei de afaceri a urcat de la 13% în prima parte a anului trecut la 17% în semestrul 1 din acest an.