Retailerul de bricolaj Praktiker aniversează 14 ani de activitate pe piața locală și lansează oficial magazinul online, unde sunt disponibile, în prezent, peste 8.000 de produse.
Ambiția retailerului este ca, până la finalul anului, toate cele peste 40.000 de produse pe care le are și în magazine fizice să fie disponibile și pentru cumpărăturile online.
„Lansarea platformei de vânzări online și totodată comunicarea omnichannel sunt unele dintre principalele obiective de business ale companiei Praktiker România pentru anul 2016. Magazinul online www.praktiker.ro este pus la dispoziția clienților încă din luna aprilie, dar îl deschidem oficial acum, cu ocazia aniversării. În acest mod le oferim tuturor clienților posibilitatea să se bucure de ofertele și premiile campaniei aniversare «Premii pe loc pentru toți clienții» inclusiv în mediul online și să aibă parte de această experiență omnichannel“, declară Isabelle Pleska, Director General Praktiker România.
Produsele comercializate în magazinul online au aceleași prețuri ca în magazinele fizice și pot fi livrate la nivel național. Costurile de transport depind de greutatea produsului achiziționat.
Praktiker urmează să treacă la a doua etapă de dezvoltare a magazinului online, după cum a anunțat anterior Profit.ro. Astfel, vor fi introduse mai multe facilități, iar platforma va beneficia de opțiunea „click & pick“, adică anumite produse pot fi comandate online și ridicate apoi direct din magazin.
Pe de altă parte, Praktiker a decis să înceapă procesul de remodelare cu unitatea din Vitan, ca urmare a potențialului pe care îl are acest magazin, situat în zona de sud a Capitalei, magazinul fiind vizitat zilnic de un număr de aproximativ 1.000 de cumpărători. Investiția în acest magazin a fost de 400.000 de euro.
”Vom începe din luna august-septembrie (remodelările - n.r.). În mod normal, vom rebrandui magazinele de același tip. Asta înseamnă pe cele cu o suprafață între 8.000 și 10.000 de metri pătrați, adică aproape zece magazine situate în orașele cele mai mari”, a declarat Isabelle Pleska pentru Profit.ro.
Praktiker România a fost preluată de la compania germană Praktiker AG, în 2014, de omul de afaceri român de origine turcă Omer Susli.
În 2015, vânzările retailerului au crescut ușor, cu 3,2%, până la 607,8 milioane de lei (136,6 milioane de euro). Pentru tot anul 2016, ținta este de asemenea o creștere de 10%, ceea ce ar duce afacerile la circa 152 de milioane de euro, față de cele 136,6 mil-ioane de euro raportate pentru anul anterior.
În prezent, compania are 27 de magazine în 24 de orașe din țară, după ce retailerul a ecis să închidă unitatea de la Târgu Jiu. Oferta Praktiker România cuprinde peste 40.000 de produse, incluzând: materiale pentru construcții și amenajări, produse de grădinarit, decorațiuni pentru interior și exterior.
Principalii jucători din piața locală de bricolaj sunt Dedeman, Praktiker, Hornbach, Leroy Merlin, Brico Dépôt sau Mr Bricolage.