Operațiunea a fost anunțată anterior de Profit.ro.
Compania evaluează o majorare de capital în numerar, pentru a-și susține expansiunea planificată în regiunea Europei Centrale și de Est, Polonia și România fiind potențiale ținte.
SPP analizează, de asemenea, posibilitatea unei listări duble la o altă bursă din ECE, în încercarea de a-și consolida poziția în sectorul parcurilor de retail ancorate în industria alimentară.
Viziunea sa se concentrează pe dezvoltarea de parcuri de retail de înaltă calitate și eficiente din punct de vedere energetic, sub marca Shopland.
Acum, compania transmite că dorește să devină proprietarul și operatorul unui portofoliu semnificativ de parcuri comerciale în regiunea Europei Centrale și de Est, iar în acest scop este planificată o extindere suplimentară și în Europa Centrală și de Est.
În prezent, portofoliul SPP cuprinde 4 proprietăți în Republica Cehă, 4 în Slovacia și 14 în Ungaria, totalizând peste 398.000 mp de suprafață închiriabilă în aproape 600 de unități comerciale.
Shopper Park Plus Plc. a anunțat acum că intenționează să atragă capital prin emiterea a aproximativ 8 milioane de acțiuni noi în trimestrul al patrulea al acestui an.
Compania intenționează să atragă aproximativ 90-110 milioane de euro în capital brut din emisiune, cu scopul principal de a se extinde în regiunea Europei Centrale și de Est (CEE), în principal în Polonia și România, prin achiziționarea unui portofoliu de parcuri de retail axate pe alimente sau active individuale.
Conform informațiilor publicate pe site-ul companiei, în cazul în care societatea decide să implementeze emisiunea, aceasta va exclude drepturile de subscriere preferențială ale acționarilor existenți prevăzute de lege, iar emisiunea va fi anunțată investitorilor individuali și instituționali maghiari, precum și anumitor investitori instituționali internaționali din afara Statelor Unite, în conformitate cu prevederile legislației americane privind valorile mobiliare. Acțiunile ordinare nou emise vor oferi aceleași drepturi ca și acțiunile ordinare deja emise și listate la BVB, au indicat aceștia.
În anunț, Péter Kristóf Bárány, președintele Consiliului de Administrație al companiei, a declarat că portofoliul format din 22 de proprietăți situate în Ungaria, Republica Cehă și Slovacia continuă să ofere performanțe remarcabile. Compania își propune să se extindă în Polonia și România, iar oferta publică secundară planificată va accelera expansiunea și le va consolida poziția.
Shopper Park Plus este o societate de investiții care deține proprietăți de retail axate pe alimente în regiunea Europei Centrale și de Est, cu o suprafață brută închiriabilă de 398 de mii de metri pătrați.
Conform datelor anunțate anterior, Shopper Park Plus a obținut un profit după impozitare de 31,3 milioane de euro în primele 9 luni ale acestui an, dublu față de profitul după impozitare din aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea a fost explicată parțial de creșterea veniturilor din chirii, care au crescut cu aproape 6,1 milioane de euro, sau cu peste 34% față de anul precedent.
Până la sfârșitul celui de-al treilea trimestru, rata de ocupare a ajuns la 95%, iar valoarea totală a proprietăților de investiții a crescut de la aproximativ 310 milioane de euro la 425 de milioane de euro de la începutul anului.
Acțiunile Shopper Park Plus Plc. sunt tranzacționate în categoria premium a bursei, prețul de închidere al acțiunii, marți, fiind de 12 euro. Cel mai mare preț al acțiunii din ultimul an a fost de 13,4 euro, iar cel mai mic de 11 euro.















