Nhood România, companie care gestionează 20 de centre comerciale Auchan din România și dezvoltatorul Cartier Coresi din Brașov, parte din New Immo Holding, a înregistrat o cifră de afaceri de 18,7 milioane de lei în primul semestru al acestui an.
În 2022, cifra de afaceri a Nhood România a fost de 38 de milioane de lei, în creștere cu 22% față de anul precedent.


Coresi Brașov
Retailerul francez Auchan, parte din grupul cu același nume, a încheiat 2022 cu afaceri de 6,9 miliarde de lei, în creștere cu 9% față de 2021, ajungând pe locul 8 în topul celor mai mari retaileri alimentari de pe piața locală. Profitul companiei a revenit pe creștere, după ce în 2021 înregistrase o scădere cu 15,6% față de 2020. Astfel, în 2022, Auchan a raportat un profit net de 100,3 milioane de lei, plus 17% față de 2021.
Compania a început să funcționeze pe piața locală în anul 2006, iar de atunci și până în prezent a ajuns să dețină în portofoliu 344 de magazine, dintre care 33 de hipermarketuri, 6 supermarketuri și o rețea de 305 magazine de proximitate MyAuchan, dintre care peste 290 în stațiile Petrom, cât și magazinul online auchan.ro.
Suprafața netă de vânzare a retailerului se ridică la peste 300.000 de metri pătrați. În România, Auchan mai deține și două centre logistice, cu o suprafață cumulată de 90.000 de metri pătrați, ultimul fiind inaugurat la începutul acestui an.

La nivel mondial, New Immo Holding a înregistrat în primul semestrul din 2023 venituri brute de 304,5 milioane de euro, în creștere cu 7% față de aceeași perioadă din 2022, și EBITDA de 185 milioane de euro, în creștere ușoară față de aceeași perioadă de anul trecut, când Grupul a înregistrat 183,8 milioane de euro pentru acest indicator financiar.
Primul semestru din 2023 a fost o perioadă dificilă pentru operatorii imobiliari și de retail. Cu toate acestea, indicatorii New Immo Holding sunt încurajatori, cu un trafic în centrele comerciale în creștere cu aproape 5% față de prima parte a anului 2022.
Totodată, la nivelul primelor șase luni din 2023, veniturile din chirii în spațiile administrate de Grup au înregistrat o rată de revenire pozitivă de 2,6%, iar rata de neocupare a scăzut ușor, pe o bază comparabilă, la 6,0% față de 6,3% la sfârșitul lui 2022. Astfel, chiriile au crescut cu 8% față de primul semestru al anului 2022.
De asemenea, activitatea de Specialty Leasing, care presupune închirierea spațiilor pe termen scurt, a înregistrat o creștere de 33% a contractelor de leasing față de primele șase luni din 2022, respectiv o creștere de 19% a veniturilor și a volumului de afaceri.