Certion Property Developers are în plan dezvoltarea unor proiecte rezidențiale premium în zona Neptun-Olimp, a căror investiție totală depășește 45 de milioane de euro, pe o perioadă de 4 ani. Calculul este că stațiunea Neptun-Olimp are cel mai mare potențial de a deveni nucleul regenerării litoralului românesc și că în acest moment sunt mult prea puține unități de cazare de 4 și 5 stele, concentrate în zone aglomerate care adresează un segment mic din clienți și interesante numai pentru perioade limitate, nu pentru întregul an.
Un alt calcul este bazat pe faptul că tendința globală, a achiziției de case de vacanță, se regăsește semnificativ și la nivelul clienților din România care, din ce în ce mai mult, optează pentru investiții în proprietăți de vacanță.
Compania este deținută de Certion, controlată de antreprenorii români Cătălin Scripcaru (90%) și Cezar Ionescu (10%), conform termene.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Stațiunea Neptun-Olimp se configurează ca un nou pol al pieței imobiliare, pe segmentul de investiții și second home premium. Proiectele echipei Certion prin seria de facilități unice vor marca o etapă nouă în regenerarea si revitalizarea acestei zone. Valoarea cumulată a proiectelor Certion este de peste 45 de milioane de euro, iar prin ele vizăm nu doar construcția de locuințe, ci transformarea spațiului în acasă, cu un impact minim asupra mediului”, a precizat Cătălin Scripcaru, President & CEO Certion Property Developers.
Studiul Certion (realizat de MIA Marketing) arată un nivel de atractivitate de 68% al zonei Neptun Olimp, aceasta fiind în special apreciată pentru că este liniștită și mai puțin aglomerată (88%) potrivită pentru tot anul (80%), pentru vacanțe mai lungi (88%) și pentru familii (79%). Celelalte zone cercetate, Mamaia Năvodari și respectiv Vama Veche sunt percepute ca supra aglomerate (87%), prea scumpe (87%) cu servicii care lasă de dorit, în cazul Mamaia Năvodari, iar Vama Veche este considerată mai degrabă pentru week-end (57%), murdară (50%), dezvoltată haotic (34%).
Zona Neptun Olimp se află într-un parcurs de dezvoltare accelerată cu investiții directe de peste 700 milioane de euro până în 2025 ceea ce îmbunătățește perspectivele de regenerare a întregii zone.
“Avem șansa ca acum să participăm la dezvoltarea înțeleaptă a unui segment din litoral, care poate fi un catalizator pentru întreaga zona și poate antrena degajarea locurilor supra-aglomerate, formarea unui pol premium de servicii și facilități, captarea unui public divers, inclusiv cel premium care, în acest moment, preferă să se deplaseze pentru vacanțe în afara țării”, subliniază Cătălin Scripcariu.
Profilul casei de la mare în viziunea românilor
În urma studiului s-au conturat și principalele carateristici pe care românii le au în vedere pentru achiziția unei case la mare. Trei sferturi dintre respondenți preferă un apartament cu 2 camere (suprafață medie: 62mp), cu terasă/ balcon (9.3mp). Respondentii își doresc să fie situat în vecinătatea plajei, înconjurat de verdeață și având acces la facilități precum supermarket, restaurante, farmacii, dar și Internet wi-fi, iar printre cele mai importante servicii se numără curățenia căilor de acces, întreținerea spațiilor verzi, administrare și servicii de pază. Zona liniștită, cu multă verdeață și densitate mică a populației reprezintă principalele avantaje de a avea un apartament în stațiunea Neptun-Olimp. De asemenea, această stațiune este apreciată pentru prețurile sale rezonabile.
Timpul estimat de utilizare a apartamentului de vacanță la mare acoperă în principal sezonul de vară (80% mai puțin de 3 luni pe an, în medie de 7 ori/ an), iar jumătate dintre respondenți au disponibilitatea de a închiria apartamentul de vacanță. În ceea ce privește modul de achizitie, 60% se gândesc să-l cumpere prin credit (bancar sau de la dezvoltator). Momentul deciziei de cumpărare a unei locuinte la mare a fost puternic impulsionat de pandemie, peste 51% dintre respondenți luând în considerare achiziția unui apartament la mare în ultimul an.
Având în vedere potențialul zonei, intenția din ce în ce mai evidentă de achiziționare a unei locuințe de vacanță, dar și viziunea echipei Certion asupra felului în care poate fi revigorată această parte de litoral, compania are în plan dezvoltarea unor proiecte residentiale premium. Proiectul Vogh Olimp a demarat deja, Galileo Summer Resort este în proces de obținere a avizelor necesare pentru autorizația de construcție, iar Lago Neptun și Pharos Olimp urmează a fi lansate în perioada următoare.
Vogh este un proiect localizat în Olimp. Clădirea de 13 etaje include 160 de apartamente.
Galileo este poziționat vis-a-vis de zona vilelor de protocol și a vilei prezidențiale, cu o esplanadă cu 6 restaurante, terase și magazine tip high street.
“În România, cererea pentru astfel de proprietăți este cu atât mai mare, cu cât stocul de unități turistice pe segmentul premium este unul redus. În contextul unei devalorizări ridicate, piața imobiliară poate reprezenta un refugiu foarte bun. În același timp, avem cele mai accesibile locuințe din UE, iar România are unul dintre cele mai bune randamente din Europa. Dacă locuințele de vacanță erau căutate anterior mai ales în sezonul estival, pandemia a schimbat comportamentele și obiceiurile de consum, putând fi închiriate oricând pe parcursul anului. În plus, în funcție de zonă și caracteristicile ofertei, perioadele cu randament maxim pot genera câștiguri importante, care să contribuie la amortizarea investiției și chiar dublarea capitalului într-un timp redus”, a menționat Cătălin Scripcaru.