Producătorul de pavele și borduri Symmetrica vizează pentru următorii trei ani pe creșterea prezenței în magazinele de bricolaj, în condițiile scăderii investițiilor publice din ultimii ani. În prezent, aproximativ 7% din vânzările companiei sunt realizate în magazinele de bricolaj, iar la sfârșitul anului ponderea ar urma să ajungă la 10%.
„În acest moment, aproximativ o zecime din clienții noștri provin din magazine de tip DIY, acestea fiind locațiile în care găsesc o gamă mai largă de produse pentru amenajarea curții și a casei, din care își pot alege elementele necesare completării unui proiect. Menționez că, odată cu lansarea gamelor adresate proiectelor rezidențiale, ne așteptăm la o majorare a comenzilor din această zonă de circa 3% anual, pentru următorii trei ani”, a declarat, într-un comunicat, Sebastian Bobu, director executiv al Symmetrica.
El explică că, spre deosebire de showroom-urile producătorilor, magazinele de bricolaj sunt mult mai atractive pentru clienți datorită proximității și serviciilor oferite de către acestea. Astfel, chiar dacă, din considerente logistice, portofoliul de pavele este mai limitat într-un magazin de bricolaj, clientul are posibilitatea de a achiziționa pe loc cantități mici, beneficiind, în același timp, și de transport și descărcare.
Compania menține estimările pentru acest an în ceea ce privește cifra de afaceri și țintește o creștere a vânzărilor cu circa 5%, până la peste 77 de milioane de lei (peste 17,3 milioane de euro).
Symmetrica este o companie 100% românească, producătoare de pavele, borduri și rigole vibropresate pietonale și carosabile, înființată în 1994 de Florentina-Mihaela Stanciu (60% din acțiuni) și Florin-Cristinel Stanciu (40% din acțiuni). Compania are cinci fabrici la Verești - județul Suceava, la Podu Iloaiei - județul Iași, Bolintin Vale - în apropiere de București, Prejmer - județul Brașov și Cociu - județul Bistrița-Năsăud.
Principalele proiecte pentru care Symmetrica a livrat pavele și borduri se numără Arena Națională, parcul balnear din stațiunea Vatra Dornei, magazine Carrefour, Lidl, Penny Market, parcări cu pavele ecologice în București etc. De asemenea, produsele companiei au fost folosite pentru reabilitatea de străzi, trotuare și parcuri ecologice din întreaga țară.