Retailerul de bricolaj Hornbach a raportat, pe piața locală, un business în creștere cu 13,84% în perioada 1 martie 2015 - 29 februarie 2016, comparativ cu anul financiar precedent, fără a lua în calcul deschiderea noului magazin din Sibiu, din luna octombrie a anului trecut. La nivel de grup, compania a raportat afaceri de 3,755 miliarde de euro, potrivit unui comunicat al companiei.
Hornbach România operează pe piața locală șase magazine – trei în București și câte unul în Brașov, Timișoara și Sibiu.
La nivel de grup, retailerul a înregistrat în anul fiscal 2015 afaceri în creștere cu 5,1%, ajungând la 3,755 miliarde de euro. Sub-concernul operativ Hornbach Baumarkt AG opera, la data bilanțului, la nivel european 153 de magazine de bricolaj (comparativ cu anul precedent când opera 146) în nouă țări, iar afacerile au crescut cu 5,3%, ajungând la 3,535 miliarde de euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În exercițiul financiar 2015-2016, magazinele de bricolaj Hornbach din cele opt țări din afara Germaniei au avut afaceri în creștere cu 9,6%, față de 5% în anul precendent, ajungând la 1,524 miliarde de euro. Unul dintre motivele creșterii este și inaugurarea a cinci noi magazine. Însă și raportat la suprafață și la ajustările de schimb valutar, filialele internaționale Hornbach au înregistrat în 2015-2016 un avans semnificativ, cu o creștere ajustată a cifrei de afaceri de 4,9% față de anul precedent. Situația este comparabilă cu exercițiul financiar 2008/2009, când acestea au înregistrat, ca și acum, raportat la suprafață, o evoluție mai bună decât magazinele din Germania.
Fondată în anul 1877, Hornbach are o istorie de cinci generații. În acest moment, concernul deține 154 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit, în nouă țări din Europa (Germania, Austria, Olanda, Luxemburg, Elveția, Cehia, Slovacia, Suedia și România), dintre care șase în România.
Principalii concurenți ai Hornbach pe piața de bricolaj din România sunt Dedeman, Praktiker, Brico Dépôt, Leroy Merlin și Mr. Bricolage.