La doi ani de la achiziția și transformarea magazinelor Bricostore în Brico Dépôt, Kingfisher Plc, cel mai mare retailer de bricolaj din Europa, raportează pierderi în România de 9 milioane de lire sterline, adică mai mult de jumătate din pierderile înregistrate pe piețele pe care a intrat recent, potrivit raportului financiar pentru anul fiscal 2015, aferent perioadei februarie 2015-ianuarie 2016.
Dezvoltarea în țările noi include operațiunile din România, Portugalia și Germania. Anul fiscal 2015 s-a încheiat cu vânzări de 111 milioane de lire sterline (140,5 milioane de euro) și pierderi de 17 milioane de lire sterline ( 21,5 milioane de euro), din care 9 milioane de lire (11,4 milioane de euro) în România. Pierderile din anul anterior au totalizat 22 de milioane de lire sterline (28 de milioane de euro), potrivit raportului financiar al grupului.
În anul fiscal 2014, retailerul de bricolaj a înregistrat pe piața din România vânzări de 91 de milioane de lire sterline (113,7 milioane de euro), iar pierderea s-a ridicat la 12 milioane de lire sterline (15 milioane de euro).
Grupul britanic a cumpărat Bricostore România de la Grup Bresson pentru 63 de milioane de lire sterline (75 de milioane de euro) în aprilie 2013, iar procesul de rebranduire și transformare a magazinelor s-a încheiat în septembrie anul trecut.
Cele 15 unități Brico Dépôt sunt situate în București (Băneasa, Pantelimon, Orhideea, Militari), Pitești, Arad, Oradea, Brașov, Ploiești, Brăila, Călărași, Constanța, Drobeta și Focșani.
La 1 februarie 2016, Kingfisher deținea în România 15 magazine și avea 811 angajați.
Pe piața locală, Brico Dépôt se luptă cu retaileri precum Dedeman, Praktiker, Hornbach, Leroy Merlin sau Mr Bricolage.
La nivel global, Kingfisher a raportat vânzări de 10,3 miliarde de lire sterline (13 miliarde de euro), în creștere cu 2,6% față de anul fiscal anterior, în timp ce profitul ajustat înainte de taxe s-a ridicat la 686 de milioane de lire sterline (867 milioane de euro), reprezentând un avans de 0,3% față de rezultatul anului fiscal 2014.
Kingfisher este cel mai mare grup de retail de home improvement din Europa și al treilea ca mărime la nivel mondial, cu 1.134 de magazine în nouă țări din Europa și Asia. Principalele sale branduri de retail sunt B&Q, Castorama, Brico Depot și Screwfix. Kingfisher operează de asemenea brandul Koctas, o colaborare de 50% în Turcia cu Grupul Koc.
Rezultatele în euro au fost calculate de Profit.ro