Compania Ceetrus (fostă Immochan), divizia imobiliară a grupului francez Auchan, va începe un proiect de zeci de milioane de euro în Reșița, o investiție care ar trebui să revitalizeze fosta platformă industrială Mociur a Uzinei Constructoare de Mașini Reșița (UCMR).
Informația a fost anunțată în exclusivitate de Profit.ro în primăvara anului trecut.
România a fost prima țară în care Ceetrus a dezvoltat un ansamblu de locuințe, iar acum investitorul și-a convins consiliul de administrație, pentru a doua oară, să facă un pariu riscant printr-o investiție uriașă într-un oraș cu 88.000 de locuitori, cum este Reșița. Unul dintre cei mai mari proprietari de spații comerciale din România, având în coproprietate cu Auchan 23 din cele 33 de hipermarketuri pe care francezii le-au deschis în România, plus complexul Coresi din Brașov, Ceetrus a intrat într-o perioadă în care acceptă să intre doar în proiecte mixte de anvergură.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE One United a vândut o parte din proiectul de birouri One Cotroceni Park pentru 25 milioane de euro, bani ce vor fi investiți în dezvoltarea complexului După ce a cumpărat șapte hectare de teren în Reșița de la o firmă interesată de demolarea și recuperarea fierului din vechea platformă UCMR, la un preț mediu de 15-20 euro/metru pătrat, Ceetrus a mai cumpărat circa 20 de hectare din fosta platformă industrială Mociur pentru aproximativ 3 milioane de euro, cum a anunțat Profit.ro.
Dezvoltarea Cartierului Coresi, începută în 2013, este un model de regenerare comunitară și urbană în România, fiind primul proiect multifuncțional de o asemenea anvergură, ce aduce împreună, într-un interval de 8 ani, funcțiuni comerciale, rezidențiale, birouri, divertisment, spații comunitare și spații publice, care valorifică și multiplică oportunitățile locale.
“Este un moment meritat de sărbătoare dedicat Reșițenilor după 3 ani de muncă în zona juridică, cadastrală și de concept și într-un context general în care ÎNCREDEREA trebuie să revină la normal. Redăm orașului 36 de hectare uitate și ne asumăm alături de comunitate misiunea de a construi parte din Reșița 2030. Sunt mândru de drumul parcurs de echipa Ceetrus până la acest concept extraordinar, mixt și multifuncțional și cred în oportunitatea de a crea în Reșița un nou model de regenerare comunitară“, a declarat Tatian Diaconu, CEO Ceetrus România.
Astfel, Masterplanul Ceetrus pentru Reșita, presupune o dezvoltare în patru etape, după cum urmează:
- Faza 1: Shopping Mall (35.000 m2 GLA);
- Faza 2: Retail diy (9.000 m2 GLA), Aquapark pe o suprafață de 4 hectare (bazine interioare și exterioare, tobogane și servicii de welness cu o capacitate pentru o audiență de 700 de persoane în interior), Hotel (11.700 m2 și 150 de camere);
- Faza 3: Office (4.000 m2 GLA);
- Faza 4: Hotel (150 camere).
Fazele de dezvoltare de retail, office, divertisment și hotel, sunt corelate cu 3 faze de dezvoltare de rezidențial, cu o anvergură totală de 49.200 m2 și 582 de unități (studio, 2 camere, 3 camere). În dezvoltarea de rezidențial, este prevăzut și un Apart Hotel (11.500 m2 și 177 unități).
Proiectul de regenerare urbană amplasat pe platforma industrială Mociur-UCMR Reșița, a necesitat o serie de achiziții de teren anevoioase din punct de vedere juridic (2017 - 2020), ce s-au încheiat în 3 ani cu o achiziție totală de 36 de hectare.
Ceetrus este prezentă în 13 țări și deține 393 de centre comerciale. Grupul Auchan, din care face parte, este controlat de familia Mulliez, prin exponentul său Gerard Mulliez - fondatorul grupului, considerată cea mai bogată din Franța, cu o avere estimată la aproape 40 miliarde de euro în 2016, potrivit revistei franceze Capital. Printre brandurile grupului, prezente în România, se numără Auchan, Decathlon și Leroy-Merlin.