Clienții care caută locuințe sunt mult mai atenți acum, mult mai documentați și optează mai degrabă pentru acelea gata finalizate, cu infrastructura finalizată, în care să se poată muta imediat, a declarat pentru News.ro Ahmet Buyukhanli, directorul general al Cosmopolis, cel mai mare complex rezidențial din România, care subliniază că nordul Capitalei rămâne cea mai cautată zonă.
"Cuvântul cheie e maturitate. Am putea să vorbim ore în șir despre complexitatea proiectelor imobiliare din nordul Capitalei. Anii când toată lumea era dispusă să investească în ridicarea de imobile, pentru că investiția se recupera rapid, au dispărut. Șocul a fost pentru cei care încercau să devină dezvoltatori imobiliari peste noapte întrucât clienții sunt cei care au forțat piața să se maturizeze. În 2019 nu îți mai cumperi doar patru pereți și un acoperiș. Clienții caută calitatea, clienții se documentează. Clienții nu se mai mulțumesc cu prezentări virtuale ale unor ansambluri care vor fi finalizate cândva, cumva. Au apus acele vremuri", a declarat pentru News.ro Ahmet Buyukhanli, directorul general al Cosmopolis.
El afirmă că nordul Capitalei rămâne cea mai bună investiție și este cea mai cautată zonă pentru întemeierea unei familii, fiind într-o continuă expansiune.
"Inclusiv noi am pariat pe această zonă și pe terenurile pe care le deținem, dar și pe cea mai nouă achiziție, într-un teren de zece hectare adiacent complexului Cosmopolis", a subliniat el.
Despre complexul rezidențial, afirmă că este "un oraș", are două grădinițe, o școală privată, parcuri, o plajă privată pe malul lacului din ansamblul Cosmopolis, 24 de piscine exterioare, terenuri de fotbal și tenis, mai multe locuri de joacă pentru copii și o sală de fitness.
În plus, acum se lucrează la construcția primei școli de stat din cadrul complexului.
"Clienții vor să vadă infrastructura gata construită. Clienții vor posibilitatea ca de a doua zi de la semnarea contractului să se și poată muta. Să își înceapă noua viață", a adăugat el.
În ceea ce privește lista de solicitări a clienților, aceasta e lungă și începe cu poziționarea în sine a ansamblui imobiliar.
"Clienții vor să știe cât timp vor petrece în trafic, în contextul în care aglomerația a devenit parte din viața de zi cu zi a bucureștenilor. Atuul nostru este autostrada urbană care permite ca în mai puțin de 20-30 de minute să ajungi din Cosmopolis în zona Pipera și Aviatorilor. Avem propriul sistem de transport public. Nu construim doar case, construim o comunitate puternică. Avem o poziție consolidată în piață. Am investit chiar și în perioada de recesiune, atunci când multe industrii au avut de suferit", mai spune el.
Al doilea lucru despre care clienții sunt interesați sunt facilitățile existente.
"În Cosmopolis avem 4.000 de metri pătrați dedicați spațiilor comerciale, de la supermarket la farmacie și de la restaurante, cafenele, cofetării, fast-food, brutărie, curățătorie, petshop și clinică veterinară până la saloane de înfrumusețare și bancomate ATM. Există și alte mici business-uri deschise chiar de către locatarii complexului rezidențial. Putem continua cu toate piscinele, plajă pe malul lacului", afirmă acesta, care menționează și dorința clientului pentru varietate, activități recreaționale.