Omul de afaceri Radu Lucianu (50 de ani), cu o experiență de 20 de ani în brokeraj imobiliar, pregătește jumătate din terenul fabricii Romprim din cartierul bucureștean Berceni, al cărei acționar majoritar a devenit anul trecut, pentru un proiect de retail care să completeze Kaufland. Investitorul este dispus să vândă întreaga platformă industrială la un preț de circa 11,7 milioane de euro, iar în cazul unei oferte acceptate va muta producția, potrivit informațiilor Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Anul trecut, Radu Lucianu a intrat în acționariatul Romprim, cel mai mare producător de autospeciale din România, cu un prim pachet de 55% și a ajuns să dețină acum 73% din companie, ținta sa fiind să devină acționar unic.
La un an de la intrarea în acționariat, Lucianu explică, în exclusivitate pentru Profit.ro, că achiziția a fost făcută atât pentru producție, cât și pentru o componentă imobiliară. Imediat după preluarea fabricii, el i-a numit în consiliul de administrație pe Adrian Crețoiu (managing director al Schlumberger), Adrian Mihăilă (fost broker în cadrul Eurisko) și Alexandru Stancov (fost broker în departamentul de birouri din cadrul Eurikso). Toți sunt foși colegi sau apropiați ai lui Lucianu, cu vastă experiență în zona imobiliară.
Încă din timpul crizei, spațiile excedentare de pe platforma din cartierul Berceni, care generau costuri importante, au determinat Romprim să-și restrângă activitatea și să vândă aproape două hectare de teren retailerului german Kaufland pentru 10 milioane euro. Nemții au folosit lotul pentru construcția unui nou magazin, inaugurat în 2014, iar pentru Romprim această tranzacție a reprezentat ieșirea dintr-un impas financiar.
„Am găsit dezafectată o hală de 6-7.000 metri pătrați, în zona dinspre Kaufland, și am curățat locul pentru un proiect de retail, care va acoperi o suprafață de teren de circa 20.000 de metri pătrați. Suntem în discuții avansate pentru închirierea unor viitoare spații de retail ce vor putea fi dezvoltate de Capital Property Advisors și vânzarea unor mici apendice de teren, incomode pentru noi, dar pretabile pentru parcare la Kaufland sau altă destinație de retail. În septembrie mă aștept să avem primele semnături pe contracte“, spune Radu Lucianu.
El ia în considerare și mutarea producției în cazul unei oferte bune pentru întregul teren, care are o suprafață de circa 39.000 de metri pătrați. Spune că a primit o serie de oferte, însă niciuna mulțumitoare. Brokerii imobiliari chestionați de Profit.ro spun că Lucianu așteaptă circa 11,7 milioane de euro pentru vânzarea integrală a platformei, preț considerat de potențialii cumpărători mult prea mare.
„Am primit oferte, în special, pentru a dezvolta rezidențial, dar nu asta ne interesează. Ar putea fi o componentă rezidențială, spre cartier, dar în față trebuie tot ceva comercial, care să se lege de Kaufland. Ne interesează orice formă de parteneriat care să ne maximizeze profitul“, spune managerul Romprim.
Producție stabilizată
Radu Lucianu a lucrat la Romprim șase ani după terminarea facultății. Ulterior, cea mai mare parte a carierei sale, adică aproximativ 12 ani, a petrecut-o în cadrul companiei de consultanță imobiliară Eurisko (actualul CBRE), unde s-a angajat în 1999. În 2011 a fondat, alături de acționari ai casei de investiții Capital Partners, compania de consultanță Capital Property Advisors (CPA), care între timp a devenit dezvoltator imobiliar. Recent, CPA a dezvoltat și vândut două magazine My Auchan: pe Șoseaua Alexandriei și Banu Manta.
Anul acesta, omul de afaceri se așteaptă ca Romprim să atingă o cifră de afaceri de peste 5 milioane de euro, în creștere cu circa 30% față de rezultatul din 2018. Prin compania sa Sherman Investment, Lucianu face la Romprim containere personalizate pentru diferite evenimente, printre clienți numărându-se cramele Jidvei. Containerele sunt dotate, echipate și mobilate pentru testarea de vinuri la expoziții de profil, spre exemplu.
Cu o experiență de peste 50 de ani în carosarea vehiculelor pentru transporturi speciale, vehicule destinate gospodăriei urbane și fabricarea pieselor de rezervă, Romprim este cel mai mare producător de autospeciale din România și unicul producător de autospeciale pentru stins incendii de pe piața internă. Compania are în desfășurare parteneriate în domeniul carosărilor pentru diverse autoșasiuri produse de companii precum Roman Brașov, Peugeot, Dacia, Renault, Iveco, DAF, Nissan sau MAZ.
Lucianu este decis să păstreze în portofoliul său de companii și producătorul Romprim, indiferent de soarta terenului pe care funcționează fabrica acum, însă prevede o diversificare a activităților sale imobiliare.
Mai exact, este interesat de achiziția unor clădiri de birouri sau spații logistice care să producă venituri din închiriere. Spune că a primit câteva oferte de la brokerii activi pe piață și urmează să le analizeze. Investițiile în sectorul rezidențial le exclude categoric.
În funcție de valoarea de achiziție a proprietăților vizate, Lucianu este dispus să-și atragă alături parteneri.
Fostele fabrici continuă să fie principala sursă de terenuri pentru noile dezvoltări imobiliare din București. Doar în acest moment sunt în diferite etape de dezvoltare proiecte pe fostele platforme Laromet, Marmura, Electrotehnica, Timpuri Noi, Automatica, fabrica de mobilă Pipera, Stiteh, Pumac, Semănătoarea, Ventilatorul, fabricile de pâine Băneasa și Spicul, fabrica de mezeluri Medeus sau fabrica de bere Grivița.