Magazinul True to Sole, lansat în Budapesta în pandemie și specializat pe revânzarea de sneakerși în ediție limitată, a intrat în România și deschide, în Centrul Vechi al Bucureștiului, cel mai mare magazin al său, în clădirea istorică Brătianu 12, care urmează să fie transformată în aparthotel, potrivit informațiilor obținute de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Piața de sneakerși din România este evaluată în acest an la 128,8 milioane de dolari, în timp ce veniturile generate de segmentul de sneakerși la nivel global depășesc suma impresionantă de 75 de miliarde de dolari, potrivit unui raport Statista.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Povestea Tru to Sole a început în 2017, când Atilla Potor lucra într-un restaurant din Londra și urma să fie lansată perechea de Jordan 1 Retro High Royal Blue. A stat o noapte întreagă în fața magazinului pentru a cumpăra pantofii, iar 10 ore mai târziu Attila vindea perechea cuiva din Ungaria, pe o sumă considerabilă.
Attila s-a mutat înapoi în Ungaria și a făcut resell cu perechi luate din Londra și din întreaga Europă, iar apoi le vindea în Ungaria. Când cultura sneakerșilor a crescut în popularitate, Atilla a început să se extindă, fiind primul din Ungaria ce a inițiat resell-ul.
A început cu un magazin modest, de doar 16 metri pătrați. După doar o lună de la deschidere, a lansat și magazinul online. În mijlocul pandemiei, în 2020, Atilla a deschis un magazin mai mare, în centrul Budapestei, și a devenit principala sursă de sneakerși din Ungaria.
În 2021 a intrat pe piața românească prin magazinul online, iar anul acesta a deschis cel de-al doilea magazin True to Sole Pop-up Outlet și a mutat depozitul și sediul într-un spațiu mai mare din Budapesta.
Anul se încheie acum cu deschiderea la București a celui mai mare magazin al rețelei, care ocupă 200 de metri pătrați întinși pe 3 etaje (demisol, parter și mezanin) în clădirea istorică, recent consolidată, Brătianu 12 din Centrul Vechi, despre care Profit.ro a scris că urmează să fie transformată într-un aparthotel de către grupul Rina Hotels.
Printre brandurile populare de sneakerși în București se numără Nike, Adidas, Jordan și Converse, alături de alte branduri care câștigă tot mai mult teren. Un astfel de brand este New Balance, care în ultimul timp a crescut în popularitate semnificativ cu modele noi lansate: New Balance 9060, New Balance 550 și New Balance 1906D.
Modelele clasice, precum Air Force 1 sau Air Jordan 1, sunt preferate, transmit reprezentanții True to Sole, iar, în ultima vreme, se observă o creștere semnificativă a interesului pentru Jordan 4. Louis Vuitton Nike Air Force 1 Low By Virgil Abloh
Cel mai scump model la vânzare în magazinul nou deschis în București este Louis Vuitton Nike Air Force 1 Low By Virgil Abloh care are un preț de 38.431 de lei, echivalentul a circa 7.700 de euro.
Pe lângă sneakersi, Atilla Potor a extins și selecția de streetwear cu branduri precum Travis Scott Merch, Drake Merch, F.O.G Essentials, Sp5der, VLONE, Kaws și Drew.