Afacerile Cemacon au crescut anul trecut cu 28%, la 86,8 milioane lei, și au generat un profit net de 5 milioane lei

Afacerile Cemacon au crescut anul trecut cu 28%, la 86,8 milioane lei, și au generat un profit net de 5 milioane lei
scris 6 feb 2017

Producătorul de cărămizi Cemacon (CEON) a realizat anul trecut afaceri de 86,8 milioane lei, în creștere cu 28% față de anul anterior, și a obținut un profit net de 5,06 milioane lei, de 7,5 ori mai mare decât cel obținut în 2015, a anunțat luni compania, care arată că 2016 a fost ”cel mai bun an din istoria sa”.

De asemenea, profitul operațional (EBITDA) a depășit 16 milioane de lei, în creștere cu 3 procente față de 2015, arată un comunicat transmis luni de companie, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

“Am atins niște vârfuri importante, în toate aspectele business-ului: am dublat ținta de creștere estimată pentru acest an, cu un avans de 28% a cifrei de afaceri, în urma fructificării unor contexte interne și de piață, avem o EBITDA de 19%, în creștere cu 3 procente față de anul trecut, și un rezultat net de peste 5 milioane de lei, rezultat neafectat de restructurarea financiară”, a declarat directorul general al companiei, Liviu Stoleru, care este și președinte al consiliului de administrație al Cemacon.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Pentru companie este al șaselea an consecutiv de creștere, cifra de afaceri brută atingând pragul de 20 milioane de euro.

”În condițiile unei evoluții pozitive a pieței, estimate la 8-10%, Cemacom a crescut cu 28% volumul de blocuri ceramice vândute. Ne-am îmbunătățit, astfel, poziția la nivel național, iar statutul de lider al pieței din Transilvania este puternic consolidat”, a menționat Stoleru.

Veniturile operaționale ale companiei au crescut cu 16%, susținute de vânzarea de produse finite și de marfă.

Dacia face valuri și în Italia, cu una dintre cele mai mari creșteri de pe piață CITEȘTE ȘI Dacia face valuri și în Italia, cu una dintre cele mai mari creșteri de pe piață

”Ambele facilități de producție au funcționat la capacitate 100%, iar operarea fabricii de la Zalău timp de 12 luni în 2016, fața de nouă luni în 2015, a contribuit substanțial la expansiunea afacerii, generând totodată și creșterea cheltuielilor operaționale cu 12%”, a precizat Cemacon.

Pentru 2017, compania își propune consolidarea business-ului și a poziției de jucător de top pe piața materialelor de construcții prin creșterea cu 5% a cifrei de afaceri, menținerea poziției de lider al pieței de cărămidă din Transilvania, realizarea de investiții pentru susținerea creșterii și continuarea valorificării activelor aparținȃnd Cemacon Real Estate.

Cemacon este listată la Bursa de Valori București (BVB) și are o valoare de piață de 38,6 milioane lei (8,6 milioane euro). Compania este detinută în principal de acționari instituționali, fonduri de investiții românești și străine.

Cemacon operează două facilități de producție în județul Sălaj, ambele funcționând la capacitatea totală. Acesta este al doilea producător de blocuri ceramice din România și unul dintre liderii pieței din Transilvania.

viewscnt
Afla mai multe despre
cemacon