Operatorii americani de telecomunicații Verizon Communications și AT&T au anunțat miercuri că și-au suspendat publicitatea pe YouTube și alte platforme ale Google care nu au legătură cu serviciile de căutare, din cauza îngrijorării că spoturile lor ar putea fi afișate alături de filme cu conținut extremist, transmite Reuters.
Verizon și AT&T s-au alăturat unei liste de branduri britanice cunoscute, precum retailerul Marks and Spencer, care au renunțat la promovarea pe Google, parte a grupului Alphabet.
Google este criticată în Europa de către politicieni și companii, din cauza nemulțumirii provocate de afișarea reclamelor alături de filme de pe YouTube care transmit mesaje homofobe sau anti-semite, scrie News.ro.
Google s-a angajat marți că își va modifica politicile.
În timp ce furnizorii de publicitate se revoltă, Google riscă scăderea veniturilor, pe termen scurt, iar pe termen lung pierderea încrederii companiilor în sistemul de afișare automată a reclamelor, pe baza căruia și-a construit imperiul Google, a arătat un analist al Jackdaw Research, Jan Dawson.
Google a refuzat să comenteze în privința reacției cliențâilor individuali, dar a precizat că a început să își evalueze politicile în domeniul publicității.
Informația că AT&T și Verizon își suspendă publicitatea pe dite-urile Google a fost publicată mai întâi de publicația britanică Times.
YouTube a fost un motor important de creștere pentru Google, pe măsură ce serviciile de publicitate prin serviciul de căutare se maturizează.
Veniturile nete din publicitate pe YouTube la nivel mondial ale Google au atins 5,58 de miliarde de dolari în 2016, iar pentru acest an ar fi urmat să ajungă la 7 miliarde de dolari, potrivit estimărilor făcute de eMarketer înainte de apariția controversei.