Antena TV Group SA, firma controlată de fiicele lui Dan Voiculescu, Camelia și Corina, care deține licențele audiovizuale pentru Antena 1, Antena Stars, Zu TV și Happy Channel, a făcut rost de lichidități încheind în ianuarie anul acesta un contract de factoring cu Raiffeisen Bank, prin care subsidiara locală a băncii austriece a preluat creanțe de publicitate ale companiei de televiziune contra sumei de până la 5,85 milioane lei.
Contractul este de tip factoring fără recurs, ceea ce înseamnă că riscul de neplată a facturilor cedate este suportat integral de către banca finanțatoare care le preia. De regulă, în contractele de factoring, creanțele cedate sunt preluate la circa 80% din valoarea lor.
Limita facilității de factoring acordată de Raiffeisen Bank către Antena TV Group SA este de 5,85 milioane lei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Banca a preluat de la compania fiicelor lui Voiculescu creanțe ale acesteia asupra a trei clienți de publicitate. În plus, Raiffeisen a pus gaj pe mai multe conturi ale Antena TV Group deschise la bancă, în care sunt încasate sumele prevăzute în facturile cedate.
Astfel, Antena TV Group a cedat către Raiffeisen creanțele aferente unui contract încheiat vara trecută cu operatorul telecom Vodafone.
Compania de televiziune a mai vândut băncii creanțe aferente relației comerciale cu agenția de publicitate BV McCann-Erickson SRL, controlată de olandezii de la Interpublic Group.
Un al treilea rând de creanțe cedate de Antena TV Group către Raiffeisen Bank este legat de raporturile comerciale cu agenția de publicitate Initiative Media, controlată de Paul Radu și Viorica Savanciuc.
Potrivit ultimelor informații publice disponibile, Antena TV Group SA a terminat anul 2015 cu pierderi de 16,8 milioane lei și o cifră de afaceri de 266,5 milioane lei. Compania avea, la acea dată, datorii totale de circa 148 milioane lei, creanțe de încasat de 135,7 milioane lei și 534 de angajați.
CITEȘTE ȘI Diamantul ”The Pink Star”, estimat la 60 de milioane de dolari, scos la licitație pe 4 aprilieRelația firmelor controlate de familia Voiculescu cu Raiffeisen este de durată. De altfel, banca se judecă de peste doi ani cu statul român după ce i-au fost șterse ipotecile pe imobilele confiscate omului de afaceri în dosarul ICA, în care acesta a fost condamnat în 2014 la 10 ani de închisoare cu executare. Ipotecile erau aferente unui credit de 40 milioane euro acordat de bancă în 2008.
Antena TV Group SA deține licențe audiovizuale pentru difuzarea prin satelit a serviciilor de programe Antena 1, Antena Stars, Zu TV, Happy Channel difuzate prin satelit și Antena 1 din Brașov, Arad, Cluj-Napoca, Constanța, Călărași, Deva, Iași, Pitești, Ploiești, Slobozia și Târgu Mureș difuzate prin rețele de comunicații electronice.
Ultima rămășiță a ordonanței anti-rebate promovată de Guvernul Ponta într-un weekend din 2013, fără să fie dezbătută sau anunțată public ca aprobată, care a afectat bugetele agențiilor de media, a fost eliminată recent din legislație, în urma votului parlamentarilor. Astfel, relația dintre părți va reveni la practica anterioară.
CITEȘTE ȘI STUDIU Peste o treime dintre români au întârzieri la plata ratelor bancare și a utilitățilorArgumentul a fost că, în pofida "bunelor intenții" ale ordonanței, efectul nu a fost cel scontat, iar profiturile celor mai importante agenții de media s-au contractat semnificativ, având ca efect reducerea contribuțiilor la buget.
Actul normativ al Guvernului Ponta, promovat sub forma unei ordonanțe de urgență cu justificarea că este nevoie de o inițiativă pentru a dezvolta piața audiovizuală din România, prin încurajarea producției locale de televiziune și a investițiilor în programe locale, și a combate "corupția manifestată la nivelul achiziției de spațiu publicitar media", scotea în afara legii rebate-ul, practic banii care se întorc, în baza unui contract, de la televiziuni la agențiile de publicitate. Conform sistemului, o sumă din întreaga valoare aferentă publicității era restituită de un post TV agenției de publicitate.
Publicitarii au acuzat atunci că reglementarea a fost introdusă de Guvern fără consultarea reprezentanților industriei și au motivat rebate-ul prin nevoia de a compensa comisioanele mici pe care le primesc de la client, arătând și că, pentru o stație mică, cu audiență modestă, un rebate mare ar fi un argument solid pentru a atrage publicitate. De partea cealaltă, publisherii au arătat că rebate-ul a pus o presiune asupra prețurilor, devenind principalul punct de negociere în relația cu agențiile și fiind perceput ca o presiune puternică pentru a primi publicitate.