Veniturile din România ale Central European Media Enterprises (CME), proprietarul PRO TV, au urcat cu 9,2% în primele 6 luni, până la 95,6 milioane de dolari. În trimestrul al doilea, compania a avut venituri de 49,6 de milioane de dolari pe piața locală, cu 2% peste cele raportate în perioada similară a anului 2017.
România a fost a doua piață pentru grup, după Cehia, atât la nivel semestrial, cât și în trimestrul al doilea, situându-se pe poziția a doua pentru grup și în funcție de profitul obținut, după ce, în primele 3 luni, fusese cea mai profitabilă piață pentru CME.
La un curs de schimb stabil, veniturile CME în România au crescut însă cu doar 0,6% în primul semestru și au scăzut la nivelul primelor trei luni cu 3,5%.
CITEȘTE ȘI IBM: România - locul 18 ca număr de locuri de muncă create de investițiile străine. Serbia, lider mondial raportat la populațieProfitul operațional înainte de depreciere și amortizare (OIBDA) obținut de CME în România a avansat în primul semestru cu 18%, la 43,1 milioane dolari. În trimestrul al doilea, OIBDA a fost de 24,1 milioane de dolari, cu 9,6% peste cel obținut în urmă cu un an.
Excluzând variațiile cursului de schimb, OIBDA obținut în România a crescut cu 9,2% în primele 6 luni și cu 4% în trimestrul al doilea.
CME deține în România posturile Pro TV, PRO TV Internațional, PRO Cinema și MTV România, precum și mai multe site-uri. Totodată, în operațiunile de pe piața românească sunt incluse și posturile din Republica Moldova, respectiv PRO TV Chișinău și Acasă în Moldova.
La nivel de grup, veniturile CME au crescut cu 15,5% în primele 6 luni din 2018, la 298,7 milioane de dolari. În primele 3 luni, avansul a fost de 8,6%, la 147 milioane de dolari.
CME este înregistrată în Bermude și listată la bursa NASDAQ din New York și la Bursa de Valori de la Praga. Grupul a fost înființat de omul de afaceri american Ronald Lauder 1994. CME are operațiuni în România, Bulgaria, Croația, Cehia, Slovacia și Slovenia.
Compania este în curs de vânzare a operațiunilor din Croația și Slovenia.
La finele anului trecut, conglomeratul chinez China Energy Company (CEFC) și grupul financiar ceh Penta Investments au depus o ofertă comună, vehiculată la aproximativ 500 de milioane de euro, pentru a prelua CME de la gigantul media american Time Warner.
Anterior, în toamna anului 2016, Time Warner a anunțat, că va fi preluat de grupul american AT&T într-o tranzacție evaluată la 85,4 miliarde dolari. Compania rezultată va fi al doilea cel mai mare furnizor pe piața serviciilor integrate de media și telecomunicații din SUA și unul dintre cei mai importanți jucători pe scena mondială.
Time Warner, care are în portofoliu, printre altele HBO, CNN și studiourile Warner Bros, a intrat în acționariatul CME în 2009.