Cotidianul The New York Times a anunțat miercuri, odată cu publicarea rezultatelor financiare din cel de-al doilea trimestru al anului 2020, că veniturile obținute de divizia sa online le-au depășit pentru prima dată pe cele generate de divizia print, informează DPA.
Prestigiosul cotidian american a încasat 185,5 milioane de dolari din abonamente și reclame online, în comparație cu suma de 175,4 milioane de dolari generată de abonamentele la versiunea tipărită a ziarului, în perioada aprilie-iunie, scrie Agerpres.
The New York Times a atras totodată 669.000 de abonați online în același trimestru, stabilind un record pentru acest cotidian după implementarea sistemului de abonamente digitale în 2011 și ajungând astfel la un număr total de 6,5 milioane de abonați.
Directorul executiv al cotidianului newyorkez, Mark Thompson, consideră că trecerea companiei de la venituri din print la venituri din online reprezintă "o piatră de hotar în transformarea The New York Times".
Cotidianul american și-a modificat tot mai mult modelul de business, pentru a depinde mai mult de abonamente online și mai puțin de venituri din publicitate.
Oferta digitală a cotidianului The New York Times include știri, podcasturi - precum popularul format "The Daily" - și cuvinte încrucișate.
Cheltuielile cu publicitatea au scăzut drastic în industria media în contextul pandemiei de coronavirus, iar The New York Times s-a confruntat cu o scădere de 44 de procente a veniturilor din reclame în al doilea trimestru al anului 2020.