UE anchetează acordul prin care Google vrea să preia producătorul brățărilor inteligente Fitbit, prezent în România cu cel mai mare birou R&D din afara SUA

UE anchetează acordul prin care Google vrea să preia producătorul brățărilor inteligente Fitbit, prezent în România cu cel mai mare birou R&D din afara SUA
scris 6 aug 2020

Comisia Europeană a lansat o investigație aprofundată privind achiziția Fitbit de către Google, considerând că tranzacția de peste 2 miliarde de dolari ar putea întări și mai mult poziția dominantă a gigantului american de internet pe piețele de publicitate online, prin dobândirea accesului la datele utilizatorilor de dispozitive Fitbit.

“Aceste date oferă informații-cheie despre viața și starea sănătății utilizatorilor acestor dispozitive. Ancheta Comisiei își propune să asigure că preluarea controlului de către Google asupra datelor colectate prin intermediul dispozitivelor Fitbit în urma tranzacției nu denaturează concurența”, arată vicepreședintele executiv al Comisiei, Margrethe Vestager.

Urmărește-ne și pe Google News

Google a semnat, în noiembrie anul trecut, un acord pentru preluarea producătorului american de brățări și ceasuri inteligente Fitbit, prezent în România cu cel mai mare birou R&D din afara SUA.

Coronavirus: Viteza internetului în România a scăzut cu 5% pe durata restricțiilor, mai lent decât media globală. Surpriză în topul țărilor cu cel mai rapid internet CITEȘTE ȘI Coronavirus: Viteza internetului în România a scăzut cu 5% pe durata restricțiilor, mai lent decât media globală. Surpriză în topul țărilor cu cel mai rapid internet

Tranzacția de 2,1 miliarde de dolari a intrat în vizorul autorităților antitrust din mai multe țări, pe fondul îngrijorărilor privind restrângerea competiției pe piețele online de publicitate și sănătate.

Ancheta Comisiei Europene se va concentra pe impactul potențial al tranzacției asupra furnizării de servicii de căutare online și servicii de publicitate afișată, precum și asupra pieței de servicii ad-tech.

“Datele colectate prin dispozitivele purtate la încheietura mâinii par, în această etapă a revizuirii tranzacției, să prezinte un avantaj important pe piețele de publicitate online”, arată Comisia.

Executivul UE notează că tranzacția ar ridica bariere în calea competitorilor Google, “în detrimentul final al agențiilor de publicitate și al publisherilor, care s-ar confrunta cu prețuri mai mari și mai puține opțiuni”.

Comisia precizează că Google s-a oferit să creeze un “siloz virtual” independent, în care să stocheze o parte din datele colectate prin intermediul dispozitivelor Fitbit, ce nu ar urma să fie folosite în scopuri de publicitate.

Angajamentul a fost considerat insuficient pentru a atenua îngrijorările Comisiei, inclusiv din cauză că potențialul siloz de date nu ar acoperi toate datele obținute de la utilizatorii Fitbit.

Concluziile anchetei vor fi publicate până pe 9 decembrie.

viewscnt
Afla mai multe despre
fitbit
google
comisia europeana
investigatie aprofundata
ancheta ue
achizitie fitbit
publicitate online
dispozitive wearables