Vânzarea de ziare în Statele Unite a înregistrat o scădere de 8% în 2016, față de anul precedent, informează AFP.
Pentru publicațiile care apar de luni până vineri, acesta a fost al 28-lea an consecutiv de scădere, potrivit unor date publicate joi de institutul independent Pew Research Center, care a făcut calculul prin însumarea vânzărilor edițiilor tipărite și digitale.
În ultimii 25 de ani, numărul exemplarelor vândute în timpul unei săptămâni a scăzut cu aproape jumătate (-42,3%), scrie News.ro.
În 1987, în SUA, se vindeau în medie 62,8 milioane de ziare în fiecare zi a săptămânii. În 2016, cifra a ajuns la 34,6 milioane.
Pentru edițiile de duminică, scăderea a fost de 8%, atât în varianta tipărită, cât și digitală.
Contrar așteptărilor, costurile au crescut ușor, cu 0,3%. Astfel, prețul pentru mai multe publicații a fost crescut.
În ciuda scăderii vânzărilor, veniturile obținute s-au menținut în ultimii 20 de ani și chiar cunosc o creștere ușoară în ultimii cinci ani.
Cât privește publicitatea, situația este diferită. În cel mai bun an din ultima jumătate de secol, 2005, facturarea reclamelor a scăzut cu 31.000 de milioane de dolari. Veniturile din anunțurile publicitare au scăzut cu 63%.
În schimb, facturarea publicității pentru edițiile online este în creștere și reprezintă acum 29% din veniturile totale obținute din vânzarea de spații pentru anunțuri, însă această creștere nu reușește să compenseze declinul în care se găsește publicitatea pentru publicațiile tipărite.