Autoritatea europeană de reglementare în domeniul concurenței încearcă să obțină informații de la companiile de publicitate cu privire la practicile Google în domeniul publicității, arată un document al Comisiei Europene consultat de Reuters.
Google, cel mai mare motor de căutare online din lume, a primit în ultimii trei ani amenzi în valoare totală de 8,25 miliarde de euro pentru că și-a blocat rivalii în achizițiile online, smartphone-urile Android și publicitatea online, scrie Agerpres.
În prezent, grupul american este vizat de două investigații ale UE cu privire la practicile sale în domeniul colectării de date și publicității. "Comisia investighează modul în care Google colectează și utilizează date. Investigația acoperă toate serviciile Google, inclusiv publicitatea digitală și lanțul ad tech", a precizat Executivul comunitar. De asemenea, UE vrea să știe dacă firmele de publicitate au primit reduceri de prețuri dacă au utilizat intermediarii Google care permit firmelor de publicitate sau agențiilor de media să cumpere spațiu pentru publicitate de la mai multe surse.
În replică, Google susține că discută cu Comisia și alte părți despre modificarea politicilor sale de publicitate și va continua să facă acest lucru. Potrivit Google "ad tech ajută site-urile de Internet și aplicațiile să facă bani și de asemenea ajută partenerii din domeniul publicității să ajungă la consumatori și să își crească afacerile".
Google și Facebook controlează împreună peste jumătate din cheltuielile mondiale cu publicitate pe Internet. Ambele companii sunt vizate în prezent de un proces în SUA pentru acordul pe care l-au încheiat în 2018 care oferă companiilor de publicitate care sunt clienții ai Facebook opțiunea de a plasa mesaje publicitate pe rețeaua partenerilor Google.