Mai mulți influenceri din vest, cu sute de mii de urmăritori pe TikTok, Instagram și Twitch, promovează știri pozitive despre China, conform unui contract valabil până la finalul Jocurilor Paralimpice de iarnă de la Beijing, notează The Observer, citat de News.ro.
Potrivit sursei citate, guvernul chinez, îngrijorat de reacțiile împotriva Chinei după anunțul câtorva națiuni cu privire la boicotarea diplomatică a Jocurilor Olimpice, a angajat profesioniști în PR din vest pentru a-și promova o imagine mai bună în social media.
În noiembrie, când americanii anunțau boicotul diplomatic, Vipinder Jaswal, colaborator Newsweek din SUA și fost conducător al Fox News și HSBC, a semnat un contract de 300.000 de dolari cu reprezentanța Chinei la New York pentru “strategia și execuția” unei campanii de promovare a Jocurilor Olimpice și Jocurilor Paralimpice de la Beijing în SUA.
Conform înțelegerii, în perioada 22 noiembrie – 13 martie, aceasta din urmă data încheierii Jocurilor Paralimpice, fiecărui influencer i se cere să producă trei până la cinci materiale potrivite pentru publicul țintă. Jaswal susține că firma sa a primit aproximativ 50 de propuneri de la influenceri printre care se află și foști sportivi.
CITEȘTE ȘI Șefa FMI: Creșterea dobânzilor de către Rezerva Federală a SUA ar putea ”turna apă rece” asupra redresării economiei globaleContractul prevede că 70 la sută din conținut trebuie să fie legat de cultură, incluzând istoria Beijingului, momente culturale, viața modernă a oamenilor și noile trenduri. 20 la sută din conținut trebuie să sublinieze cooperarea și lucrurile bune din relația China – SUA.
Jaswal a primit 210.000 de dolari la scurt timp după semnarea contractului. El i-a promis Beijingului că influencerii săi vor atrage milioane de reacții pozitive pe platformele de social media.
Jocurile Olimpice de la Beijing vor începe la 4 februarie, iar Jocurile Paralimpice sunt programate să înceapă la 4 martie.