Cotidianul britanic The Guardian are în vedere posibilitatea de a deveni tabloid și ar putea să își externalizeze activitatea de tipărire, putând fi imprimat într-o tipografia unei companii rivale, precum News UK, deținută de magnatul Rupert Murdoch, în cadrul unei serii de acțiuni ce vizează reducerea costurilor, au dezvăluit mai multe surse pentru agenția de presă Reuters.
Publisherul Guardian Media Group (GMG) a anunțat anul trecut că trebuie să opereze o reducere cu 20% a costurilor pentru a compensa pierderile suferite, care au crescut și au ajuns la 62,6 milioane de lire sterline (72,8 milioane euro) în anul fiscal care se încheie pe 3 aprilie. GMG a spus că vizează să atingă pragul de rentabilitate într-un interval de trei ani, scrie News.ro.
”Compania creează o gamă largă de proiecte în privința eficienței sale, iar planul pentru divizia print se înscrie în aceste proiecte”, a dezvăluit o sursă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
GMG tipărește atât cotidianul The Guardian, cât și suplimentul duminical al acestuia, The Observer, cu o presă specială, cumpărată cu 11 ani în urmă, când a decis să schimbe formatul broadsheet cu un format mai mic - Berliner.
Din punct de vedere editorial, The Guardian, un cotidian cu simpatii moderate de stânga, s-a înfruntat de multe ori pe piața media cu tabloidele britanice ale grupului Murdoch, în special în dezvăluirea scandalului interceptărilor telefonice ilegale, care au dus în cele din urmă la închiderea definitivă a tabloidului News of the World în 2011.
La nivel de business, cele două grupuri colaborează, alături de Trinity Mirror și Telegraph Media Group, la ”Project Rio”, un proiect ce vizează stimularea vânzărilor din publicitate.
DMGT, publisherul tabloidului Daily Mail, s-a retras din proiect în acestă lună, potrivit unor surse.
”Discuțiile au explorat mai multe zone de cooperare”, a spus o sursă.
CITEȘTE ȘI Norvegia a devenit prima țară care va renunța total la rețeaua de radio FM, în favoarea celei digitaleO altă sursă a spus că GMG a analizat posibilitatea de a își transfera producția la presa deținută de News UK încă de la sfârșitul anului trecut și să își schimbe formatul pentru a deveni tabloid.
Presele publisherilor rivali sunt setate pentru a tipări în broadsheet și în tipare tabloid. Formatul Berliner poate fi utilizat în continuare, folosind un echipament special, însă folosirea lui va crește costurile, a precizat o altă sursă.
Orice economie făcută în privința costurilor de producție, prin transformarea ziarului în tabloid, dacă grupul va decide să schimbe tipografia, va trebui să fie comparată cu costul de refacere a designului cotidianului.
GMG este deținut de The Scott Trust, înființat în 1936 pentru a salva ziarul central al grupului.
INFORMAȚII SENZAȚIONALE
Printre informațiile senzaționale și exclusivitățile publicate în The Guardian de-a lungul ultimilor ani se află dezvăluirile despre Edward Snowden, referitoare la supravegherea în masă a cetățenilor americani de către serviciile de securitate interne și scandalul interceptărilor telefonice ilegale practicate de tabloidele grupului Murdoch. De asemenea, ediția online a cotidianului The Guardian este una dintre cele mai populare din lume.
O scădere a pieței de advertising a condus la pierderi și mai mari, iar ziarul a suprimat locuri de muncă în 2016, în cadrul unui plan de redresare coordonat de editorul-șef Katharine Viner și directorul executiv David Pemsel.
The Guardian a renunțat la dimensiunea broadsheet în 2005, dar, spre deosebire de rivalii The Independent și The Times, care au devenit tabloide, a ales Berliner, un format apreciat de mult timp în Europa continentală dar puțin cunoscut în Marea Britanie.
GMG a cheltuit 50 de milioane de lire sterline (62 milioane dolari) pentru prese produse de inginerul german Man Roland, potrivit unui articol apărut în The Guardian în 2009, și alte 30 de milioane de lire sterline (34,8 milioane euro) în amenajarea unor noi tipografii în Stratford, o suburbie a Londrei, și în Trafford Park din Manchester.
Vânzările în print ale cotidianului au crescut în urma acelei schimbări și a modificării de design, însă acel succes a fost de scurtă durată.
Vânzările medii au fost în octombrie 2016 de 157.778 de copii, potrivit ABC, mai puțin de jumătate față de exemplarele vândute în 2005, fapt ce a dus la folosirea preselor sub capacitatea lor de producție.
Un purtător de cuvânt de la The Guardian a refuzat să comenteze speculațiile despre viitorul diviziei de print a cotidianului.
Divizia NewsPrinters deținută de News UK deține tipografii în Broxbourne, în apropiere de Londra, Knowsley, în nord-estul Angliei, și Motherwell, în Scoția, unde tipărește The Sun, The Times și The Sunday Times, dar și The Daily Telegraph, The Sunday Telegraph și Financial Times pentru alți publisheri.