Compania media RTL Group vinde filiala sa olandeză RTL Nederland către DPG Media, cu sediul în Belgia, într-o tranzacție în valoare de 1,1 miliarde de euro, în numerar, tranzacție care include formarea unui parteneriat strategic între cele două companii.
Acordul vine la aproape un an după ce autoritățile olandeze pentru concurență au blocat planurile RTL de a achiziționa rivalul Talpa, spunând că grupul fuzionat ar fi prea dominant pe piața olandeză, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.
”Fuziunea dintre RTL Nederland și DPG este cu siguranță a doua cea mai bună opțiune, dar totuși una foarte bună”, a declarat Thomas Rabe, directorul general al RTL Group, pentru Reuters.
Pentru a putea investi și a concura cu platforme internaționale de streaming precum Netflix și Disney, companiile trebuie să devină mai mari, a spus Rabe.
”Dacă nu putem face noi înșine această extindere prin consolidare, atunci suntem pregătiți să mergem pe alte căi, cum ar fi această vânzare în Țările de Jos”, a spus el.
Prețul de achiziție vine cu ”o primă strategică semnificativă și este cu mult peste valoarea actuală de piață”, a spus Rabe.
Sub rezerva aprobărilor autorităților de reglementare, tranzacția în totalitate în numerar este așteptată să se încheie pe la jumătatea anului 2024, iar câștigul de capital din tranzacție va fi în mare parte scutit de impozit și se va ridica la aproximativ 800 de milioane de euro, potrivit RTL Group.
RTL Nederland a înregistrat un profit operațional (EBITA) de aproximativ 69 de milioane de euro în prima jumătate a anului 2023, cu aproximativ 800 de angajați și vânzări de aproximativ 288 de milioane de euro.
Ca parte a vânzării, companiile vor forma un parteneriat strategic în domeniile de publicitate și tehnologie de streaming, vânzări internaționale de publicitate și conținut.
”Împreună cu mărcile noastre de televiziune VTM și RTL Belgium, vom putea construi un grup care are amploarea necesară pentru a investi în transformarea digitală a televiziunii”, a declarat Christian Van Thillo, președintele general al DPG Media Group, într-un comunicat.
Parteneriatul strategic va dura trei ani după încheierea tranzacției, dar Rabe a spus că, dacă colaborarea va merge bine, nu ar exista niciun motiv pentru a nu continua.
"DPG nu este activă în sectorul TV din Olanda. Prin urmare, presupunem că acordul va fi aprobat de autoritățile antitrust", a spus Rabe.
DPG Media controlează mai multe ziare olandeze naționale și regionale și deține, de asemenea, cel revista de benzi desenate cea mai bine vândută, Donald Duck, precum și o serie de reviste populare pentru femei.