Central European Media Enterprises (CME), compania mamă a PRO TV, vinde operațiunile din Croația și Slovenia către Slovenia Broadband, subsidiară a United Group, pentru 230 de milioane de euro, bani care vor fi folosiți pentru plata unor datorii.
Proprietarul PRO TV este prezent în Slovenia cu Pop TV, iar în Croația cu Nova TV.
Grupul anticipează finalizarea tranzacției până la finele anului, veniturile din această vânzare urmând să ajute la rambursarea un împrumut de 250,8 milioane de euro, scadent în 2018. Rambursarea împrumutului va reduce costul mediu de finanțare al commpaniei cu 275 puncte de bază, la 4,5%, potrivit Reuters.
CME este prezent pe 6 piețe din regiune, cele mai importante fiind Cehia și România.
CITEȘTE ȘI Noi reguli, mai permisive, pentru amplasarea panourilor publicitare și amenzi mai mici pentru încălcarea restricțiilorGrupul deține în România posturile Pro TV, PRO TV Internațional, Acasă, Acasă Gold, PRO Cinema, Sport.ro și MTV România, precum și mai multe site-uri. Totodată, în operațiunile de pe piața românească sunt incluse și posturile din Republica Moldova, respectiv PRO TV Chișinău și Acasă în Moldova.
Acționarul majoritar al CME, conglomeratul de media Time Warner, a anunțat, în octombrie anul trecut, că va fi preluat de grupul american AT&T într-o tranzacție evaluată la 85,4 miliarde dolari. Tranzacția va crea al doilea cel mai mare furnizor pe piața serviciilor integrate de media și telecomunicații din SUA și unul dintre cei mai importanți jucători pe scena mondială.
Time Warner, care are în portofoliu, printre altele HBO, CNN și studiourile Warner Bros, a intrat în acționariatul CME în 2009.