Proprietarul PRO TV, grupul de media Central European Media Enterprises (CME), a obținut în primele 9 luni venituri de circa 126,86 milioane dolari pe piața românească, în scădere cu 7,2% față de perioadă similară din 2018. Spre comparație, după primele 3 trimestre din 2018, compania a raportat 136,68 milioane de dolari în România.
ULTIMA ORĂ Nouriel Roubini, "Dr. Doom", vine în România. Detalii AICI
La un curs de schimb constant, veniturile CME în România au crescut însă ușor, cu 0,6%.
Profitul operațional înainte de depreciere și amortizare (OIBDA) a crescut cu 1,7%, la 59,72 milioane de dolari, după ce în primul semestru înregistrase un declin de 0,7%. Dacă se exclude variația cursului de schimb, indicatorul a urcat cu 10,2%.
CITEȘTE ȘI Șeful Airbus Helicopters pe Europa: Luăm în calcul să renunțăm la construcția fabricii din Brașov. Nu am avut cu cine să negociem, așteptăm o ofertă concretă de doi aniRevenirea pe creștere a profitului operațional la 9 luni a avut loc în contextul unei creșteri puternice în trimestrul al treilea. OIBDA a urcat cu 8,5% în iulie-septembrie. la 16,94 milioane de dolari. La un curs constant, creșterea a fost de 16%.
CME deține în România posturile PRO TV, PRO 2, PRO X, PRO GOLD, PRO CINEMA și PRO TV International, precum și mai multe site-uri. Totodată, în operațiunile de pe piața românească este inclus și postul PRO TV Chișinău, din Republica Moldova.
România este a doua piață, după Cehia, pentru CME, care are operațiuni și în Bulgaria, Slovacia și Slovenia.
În iulie anul trecut, CME a finalizat vânzarea operațiunilor din Croația către Slovenia Broadband, în schimbul cărora a încasat aproximativ 65 milioane de euro.
CITEȘTE ȘI Economistul șef al Moody's Analytics avertizează: Riscul ca o recesiune să lovească economia globală este teribil de mareLa nivel de grup, veniturile au scăzut cu 1,45% în primele 9 luni semestru, la 475,66 milioane de dolari. Excluzând fluctuațiile cursurilor de schimb, venitul a urcat cu 5,7%.
CME a anunțat, în martie, că analizează o potențială fuziune sau vânzarea către un investitor strategic, parte a unui plan menit să maximizeze valoarea deținerilor acționarilor.