Piața serviciilor de televiziune cu plată din Europa de Est va urca la un maxim de 6,95 miliarde de dolari în acest an, potrivit unei analize Research and Markets. Migrația în creștere și natalitatea scăzută vor afecta însă negativ evoluția pieței în următorii cinci ani, numărul gospodăriilor abonate la canale TV fiind preconizat să scadă cu 2,5 milioane până în 2024.
“Vremurile dificile persistă în Europa de Est, perspectivele reduse pe piața muncii forțându-i pe mulți să caute de lucru în străinătate. Această migrație, cuplată cu rata scăzută a natalității, vor duce la scăderea numărului de gospodării abonate la TV în 18 țări din regiune între 2018 și 2024”, spune Simon Murray, analist principal la firma irlandeză de cercetare și analiză Research and Markets.
Firma estimează că veniturile din serviciile de televiziune cu plată vor atinge un vârf de 6,95 miliarde de dolari în Europa de Est în 2019, piața urmând să scadă gradual până în 2024, până la aproximativ 6,6 miliarde de dolari.
CITEȘTE ȘI Parlamentul European a adoptat noi reguli privind facilitarea accesului transfrontalier la conținutul radio-TV onlineÎn acest interval, numărul gospodăriilor abonate la servicii TV se va reduce cu 2,5 milioane, în timp ce numărul abonaților este estimat să scadă cu aproape 3,7 milioane, de la 82,33 milioane de persoane în decembrie 2018 la 78,64 milioane de persoane.
Analiștii Research and Markets notează că va continua tendința renunțării la televiziunea analogică prin cablu în favoarea televiziunii digitale. La finele anului trecut, numărul abonaților la servicii de televiziune în regim analogic se situa la 17,67 milioane de persoane, iar până în 2024 numărul acestora este preconizat să se reducă cu peste 560.000, până la circa 17,1 milioane de persoane.