Parlamentul European a aprobat reguli noi pentru domeniul audiovizual care vizează o mai bună protejare a drepturilor minorilor, reguli mai stricte pentru publicitate și o cotă de 30% pentru conținutul european pe platformele video online.
În urma votului final asupra acestor propuneri, legislația modificată se va aplica posturilor radio și TV, dar și platformelor video online și platformelor video-sharing, precum Netflix, YouTube sau Facebook, scrie News.ro.
Legislația modificată va asigura: o mai bună protejare a drepturilor minorilor față de conținutul publicitar care incită la violență, ură sau acte de terorism.
CITEȘTE ȘI FOTO & VIDEO Mondial Paris Motor Show, o nouă denumire, mai puține mărci prezente, probabil cea mai săracă ediție de la debut. BMW Serie 3 și Mercedes B Class, cele mai importante premiere mondialeSectorul audiovizual trebuie să ia măsuri adecvate pentru a combate conținutul care incită la violență, ură și terorism, în timp ce violența și pornografia vor fi supuse celor mai stricte reguli. Platformele de video-sharing vor fi responsabile pentru reacția rapidă atunci când conținutul este raportat sau semnalat de utilizatori ca fiind periculos. Legislația nu prevede niciun tip de pre-verificare sau validare a conținutului înainte de a fi postat online, dar la cererea Parlamentului, platformele trebuie să creeze un mecanism transparent, ușor de utilizat și eficient, care să permită utilizatorilor să semnaleze sau să raporteze conținutul.
Noua lege include reguli stricte pentru domeniul publicitar, în ceea ce privește plasarea de produse în cadrul programelelor TV dedicate minorilor și conținutul disponibil pe platformele video online. Membrii PE au propus și un mecanism de protectie a datelor cu caracter personal pentru copii, impunând măsuri pentru ca datele colectate de către sectorul audiovizual să nu fie utilizate în scop comercial.
Noile reguli impun o cotă maximă de 20% de publicitate în perioada de difuzare între orele 6.00 și 18.00, oferind canalelor radio și TV flexibilitatea de a-și adapta perioadele de publicitate.
Pentru a sprijini diversitatea culturală a sectorului audiovizual european, deputații europeni au susținut că 30% din conținut trebuie să fie european și pe platformele video online.
Platformele video online sunt, de asemenea, invitate să contribuie la dezvoltarea producțiilor europene, fie printr-o investiție directă în conținut, fie printr-o contribuție la fondurile naționale.
Textul a fost adoptat cu 452 de voturi pentru, 132 împotrivă și 65 de abțineri.
Înainte ca legea revizuită să intre în vigoare, acordul trebuie să fie aprobat de Consiliul de miniștri. Statele membre dispun de 21 de luni de la intrarea sa în vigoare pentru a transpune noile norme în legislația națională