Facebook, Google și alte companii de tehnologie au convenit un cod de conduită pentru combaterea știrilor false, din cauza îngrijorărilor că acestea pot influența alegerile, a anunțat miercuri Comisia Europeană, transmite Reuters.
Acest cod voluntar, care are rolul să evite adoptare unor reglementări dure, prevede supravegherea strictă a publicității pe conturile și site-urile unde apar știri false și folosirea verificării faptelor pentru a le filtra, a anunțat Comisia Europeană.
Un grup de consultanță media a criticat însă companiile, între care se mai află Twitter și grupuri de lobby pentru industria publicității, pentru că nu au prezentat mai multe măsuri concrete, scrie News.ro.
CITEȘTE ȘI Șeful RCS&RDS explică înființarea Digisoft IT, anunțată de Profit.ro: Nu există operator telecom de succes fără o componentă solidă IT. Peste 100 de angajați vor fi recrutațiÎn condițiile în care în mai 2019 vor avea loc alegeri pentru Parlamentul UE, Bruxelles-ul vrea să ia măsuri împotriva riscului implicării străine în timpul campaniilor.
Belgia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Grecia, Polonia, Portugalia și Ucraina urmează la rândul lor să organizeze alegeri naționale, anul viitor.
Rusia a fost acuzată, dar a negat, că a răspândit informații false pentru a influența alegerile prezidențile din Statele Unite și referendumul pentru Brexit din 2016, precum și alegerile naționale din Germania, în 2017.
Comisia a cerut companiilor, în aprilie, să prezinte un proiect de cod pentru bune practici, avertizând că în caz contrar vor fi supuse unor măsuri de reglementare, din cauza incapacității de a elimina conținutul înșelător sau ilegal.
Comisarul pentru piața digitală, Mariya Gabriel, a declarat miercuri că Facebook, Google, Twitter, Mozilla și grupuri de publicitate, pe care nu le-a numit, au răspuns cu mai multe măsuri.
Grupul de consultanță a criticat codul, afirmând că nu oferă obiective măsurabile pentru monitorizarea implementării.
“Platformele, îm pofida eforturilor lor, nu au creat un cod de practici în cadrul înțelesului acceptat pentru autoreglementarea eficientă, măsurabilă”, a anunțat grupul, fără să ofere detalii.
Acest grup reunește Asociația Televiziunii Comerciale din Europa, Uniunea Europeană a Radiourilor, Federația Europeană a Jurnaliștilor, Rețeaua Internațională pentru Verificarea Faptelor și mai multe instituții academice.