Netflix, care are în prezent 230,75 de milioane de abonați plătitori, a intrat joi într-o nouă eră, cu un nou management care va trebui să se concentreze pe creșterea veniturilor la fel de mult, dacă nu mai mult, decât creșterea abonamentelor, scrie AFP.
„Primii 25 de ani au fost buni. Sunt entuziasmat la ideea că următorii 25 vor fi geniali”, a declarat Reed Hastings, fondatorul societății, într-o conferință de presă online.
El a anunțat că a cedat funcția de co-director general lui Greg Peters, alături de Ted Sarandos.
Cel care a creat în 1997 un serviciu de închiriere de DVD-uri prin poștă va rămâne totuși „președinte executiv”. El va face un pas înapoi după un an 2022 extrem de dificil pentru compania sa, chiar dacă a ieșit din el cu capul sus, scrie News.ro.
Netflix a pierdut aproape 1,2 milioane de abonați în primul semestru, înainte de a-și reveni în primăvară. Apoi a câștigat 7,66 milioane de abonați între octombrie și decembrie, mai mult decât se aștepta.
Vestea a încântat pe Wall Street: acțiunea a câștigat aproape 7% joi în timpul tranzacționării online după închiderea Bursei.
Dar serviciul rămâne „sub o presiune puternică pentru a obține rezultate mai bune pentru acționarii săi”, notează Paul Verna, analist la Insider intelligence, după ce „titlul său a pierdut mai mult de 50% din valoare în 2022”.
Platforma a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 31,6 miliarde de dolari (+6,4% într-un an), dar profitul net anual a scăzut cu 12%, până la 4,5 miliarde.
Grupul californian a luat anul trecut măsuri pentru a genera noi surse de venituri, care ar trebui să le aducă rezultate anul acesta, începând prin noul abonament mai ieftin, cu reclame.
„Promovarea lui Greg Peters arată importanța acestei activități pentru Netflix. În calitate de director de operațiuni, el a fost arhitectul acestei decizii, după ani de rezistență din partea companiei”, a reacționat Paul Verna.
„Așa cum ascensiunea lui Sarandos a fost un semn al transformării Netflix - de la companie de tehnologie la studio de televiziune și film - tranziția actuală pune publicitatea în centrul acțiunii, alături de conținut”.
Expertul se așteaptă totuși la un început lent, cu venituri din publicitate de 830 de milioane de dolari în 2023, din cauza concurenței puternice, a crizei economice și a „necesității urgente ca Netflix să se concentreze pe profitabilitatea sa, mai degrabă „nu doar pe creșterea abonamentelor”.
Greg Peters a salutat primii pași ai noii formule lansate în noiembrie și a asigurat că abonații formulelor mai scumpe nu au trecut în masă la abonamentul la preț redus.
Spencer Neumann, directorul financiar, speră că publicitatea va reprezenta rapid 10% din cifra de afaceri de la început și „mult mai mult mai târziu”.
În următoarele săptămâni și luni, serviciul de streaming va cere, de asemenea, utilizatorilor să plătească pentru a adăuga profiluri în contul lor, în loc să-și partajeze parola gratuit.
„Nu va fi o decizie universală populară”, a recunoscut Greg Peters.
Noul co-director se așteaptă la un val de rezilieri la început, apoi feedback-ul consumatorilor. „Slujba noastră este să avem întotdeauna mai multe titluri pe care oamenii doresc absolut să le vadă”, a adăugat el.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT LIVE Răzvan Balaban, Manager Fiscal Affairs Philip Morris România: Trendul pentru 2023 pe impozitul pe profit este de a uniformiza măcar impozitarea minimă la nivel globalPariu reușit pentru sezonul sărbătorilor 2022, cu noi sezoane de seriale de succes precum „The Crown”, despre Regina Elizabeth II și „Emily in Paris”.
Noi programe, inclusiv serialul fenomenal „Wednesday” și serialul documentar „Harry & Meghan”, unde cuplul princiar povestește cum au decis să abandoneze monarhia britanică, a contribuit, de asemenea, în mod semnificativ la popularitatea platformei.
Greg Peters a spus că vrea „întotdeauna mai mult”: „mai mulți utilizatori”, „mai multă implicare” și „mai multe surse de venit”.
„Impactul cultural al Netflix, cu „Wednesday”, „Stranger Things” și altele, este pur și simplu uimitor și va merge și mai departe”, a continuat el.
Plecarea pe jumătate a lui Reed Hastings constituie însă „o schimbare psihologică semnificativă pentru Netflix”, consideră Neil Saunders, analist la GlobalData, care se teme că serviciul va deveni mai puțin îndrăzneț.
„Deoarece el rămâne președinte, compania își păstrează expertiza, dar există un mic risc ca și cultura companiei să se schimbe și să devină mai precaută, mai ales în acest context de incertitudine economică”, a detaliat el.